Ik wil een hoogglans meubel maken van ±2,65 hoog en 2,10m breed, zie afbeelding. De lijst wordt 70mm. Ik twijfel nu een beetje hoe ik de kast het mooiste krijg: Het liefst maak ik hem van spaanplaat voorzien van een hooglans HPL, maar ik twijfel hoe mooi naadloos ik de hoek tussen de zijkant van de kast en de lijst krijg. Ik dacht er zelf aan om een V groef te frezen in de achterkant tot net boven het fineer, de hpl evt te verwarmen en dan 90graden te buigen. Gaat dit goed? Andere optie is om eerst de zijkant + lijst te maken en dan te beplakken.
Laatste optie zou zijn om de kast te schilderen. Voordeel is dat ik dan ook de naad tussen de horizontale en verticale lijst strak kan maken, maar ik twijfel over deze methode.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
P.S. Ik besef nu pas dat dit mijn eerste post is, al voelt dat zeker niet zo haha. Ik heb denk ik vooral veel gelezen hier.

Laatste optie zou zijn om de kast te schilderen. Voordeel is dat ik dan ook de naad tussen de horizontale en verticale lijst strak kan maken, maar ik twijfel over deze methode.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
P.S. Ik besef nu pas dat dit mijn eerste post is, al voelt dat zeker niet zo haha. Ik heb denk ik vooral veel gelezen hier.

Laatst bewerkt: