Houtsoort advies voor keuken/koffie hoek

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
Hoi!

Door omstandigheden (positieve) gaan wij onze keuken een beetje opleuken met wat mooie houten accenten. Een paar zwevende planken en een Nespresso cupjes houder om precies te zijn.

Alleen heb ik weinig kennis van houtsoorten. Onze basiskleuren in de keuken zijn crème-wit en lichtblauw. Het keuken blad is zwart graniet. We willen dat het hout mooi contrasteert met de lichte kleuren in de keuken dus denk dat een houtsoort als beuken, essen, eiken etc niet erg mooi zullen staan.

Wat ik zelf kan bedenken is Amerikaans noten, en zebrano. Maar daar houdt mijn kennis wel zo’n beetje op.

Hebben jullie hier nog suggesties om naar te kijken? Ik gok dat ik bij Rick van Masave of bij mij lokaal Amsterdams Fijnhout vrijwel alles wel in kleine oplage die ik nodig heb kan krijgen.

Bedankt!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.150
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
als de zwevende planken er in deze ruimte bijkomen zonder dat iets verdwijnt, zou ik geen nieuwe kleuren toevoegen, omdat dan het geheel te druk wordt
ofwel de kleur van de schouw ofwel die van het werkblad
 

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
Er zou hier inderdaad een klein ondiep plankje bij komen en een nog-zelf-te-maken capsule houder. Dacht dat een mooie diep bruine houtsoort wel sjiek zou staan :)

Lastig hoor als mensen antwoord geven op mijn probleem in plaats van mijn vraag. Ga ik toch weer meer nadenken :) (dit bedoel ik uiteraard positief, bedankt voor het advies Zot, toch weer stof tot nadenken)
 

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
'over geuren en kleuren moe je ni zeuren', zeggen we hier
meestal komt er wat de madam mooi vindt
voor de meneer rest enkel de plaatsing
Hahaha dat is een mooie :) Mevrouw kwam inderdaad met noten hout als iets wat ze mooi vindt. Daarom kwam ik hier voor alternatieven vragen. Niet omdat ik noten niet mooi vind, maar omdat er zoveel soorten hout zijn die ik niet ken die misschien wel nog beter in de smaak vallen!
 

Koenfu

Actieve deelnemer
11 jan 2022
52
47
Nijmegen
Ik denk dat olijfessen ook mooi kan staan, omdat het in de basis aansluit bij de cremekleur maar ook een mooie contrasterende tekening heeft
 
  • Leuk
Waarderingen: dirkvanbergen

G-P

Nieuw lid
3 aug 2023
18
10
Ravenstein
Hoi!

Door omstandigheden (positieve) gaan wij onze keuken een beetje opleuken met wat mooie houten accenten. Een paar zwevende planken en een Nespresso cupjes houder om precies te zijn.

Alleen heb ik weinig kennis van houtsoorten. Onze basiskleuren in de keuken zijn crème-wit en lichtblauw. Het keuken blad is zwart graniet. We willen dat het hout mooi contrasteert met de lichte kleuren in de keuken dus denk dat een houtsoort als beuken, essen, eiken etc niet erg mooi zullen staan.

Wat ik zelf kan bedenken is Amerikaans noten, en zebrano. Maar daar houdt mijn kennis wel zo’n beetje op.

Hebben jullie hier nog suggesties om naar te kijken? Ik gok dat ik bij Rick van Masave of bij mij lokaal Amsterdams Fijnhout vrijwel alles wel in kleine oplage die ik nodig heb kan krijgen.

Bedankt!
Misschien Eucalyptus of gerookt Eucalyptus gefineerd plaatmateriaal en dan blank (mat) aflakken? Eucalyptus naturel is een crème kleurige houtsoort die denk ik wel past bij de crème kleur van de huidige keuken.
Heeft een mooie rustige tekening en geeft toch contrast. Maar als gezegt smaak is persoonlijk:)
Succes met het opleuken!
 
  • Leuk
Waarderingen: dirkvanbergen

Handtools

Actieve deelnemer
14 mrt 2022
36
10
Ollanda
Beetje laat waarschijnlijk,maar ovangkol zal dan prachtig staan.donkerbruin met wat jij wil en mooie zwarte strepen erin die mooi uitkomen bij je blad.
 
  • Leuk
Waarderingen: dirkvanbergen

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
Beetje laat waarschijnlijk,maar ovangkol zal dan prachtig staan.donkerbruin met wat jij wil en mooie zwarte strepen erin die mooi uitkomen bij je blad.

Oh ook zeker mooi!! En nog niet te laat, ben nog de garage aan het opruimen voor ik hiermee aan de slag ga :)
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.842
896
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Hoi!

Door omstandigheden (positieve) gaan wij onze keuken een beetje opleuken met wat mooie houten accenten. Een paar zwevende planken en een Nespresso cupjes houder om precies te zijn.

Alleen heb ik weinig kennis van houtsoorten. Onze basiskleuren in de keuken zijn crème-wit en lichtblauw. Het keuken blad is zwart graniet. We willen dat het hout mooi contrasteert met de lichte kleuren in de keuken dus denk dat een houtsoort als beuken, essen, eiken etc niet erg mooi zullen staan.

Wat ik zelf kan bedenken is Amerikaans noten, en zebrano. Maar daar houdt mijn kennis wel zo’n beetje op.

Hebben jullie hier nog suggesties om naar te kijken? Ik gok dat ik bij Rick van Masave of bij mij lokaal Amsterdams Fijnhout vrijwel alles wel in kleine oplage die ik nodig heb kan krijgen.

Bedankt!
Olijf, Padoek, Cocobolo...
 
  • Leuk
Waarderingen: dirkvanbergen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.