Houten vloer

Het Kanon

Nieuw lid
11 jul 2025
2
0
Drenthe
Hallo,
Onlangs een nieuwe splinternieuwe houten lamelparketvloer laten leggen. Enkele vloerdelen hadden hoogteverschil in de aansluiting met elkaar: dit is blijkbaar middels schuren opgelost.
Daarna is op de plekken wat extra olie aangebracht: een dag later is de hele vloer in de olie gezet.
Is dit zo te accepteren ? gaan deze plekken ooit wegtrekken ?
gr. Kanon

Bijlagen

• 20250711_070832.jpg
    20250711_070832.jpg
    65 KB · Weergaven: 22
  • 20250711_072150.jpg
    20250711_072150.jpg
    43,8 KB · Weergaven: 23
  • 20250711_072158.jpg
    20250711_072158.jpg
    68 KB · Weergaven: 23
  • 20250711_072857.jpg
    20250711_072857.jpg
    60,9 KB · Weergaven: 21

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.622
2.423
Terkaple
www.woodworking.nl
Was het parket al behandeld met een olie of iets van kleur voordat het gelegd werd, of was het naturel hout. In het laatste geval kleurt het wel bij; geef het even de tijd.

Zou in ieder geval nu bij de leverancier aan de bel trekken, misschien is actie niet nodig, maar als je daar mee wacht sta je juridisch niet zo sterk meer.

jaap

• Leuk
Waarderingen: Het Kanon

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.296
2.613
Klein-Brabant, Vlaanderen
@Het Kanon,
haal je kanon maar boven om op die kerels te schieten
ik veronderstel dat de bovenlaag echt hout is
vermoedelijk waren alle delen reeds vooraf gekleurd en/of behandeld
door de verhogingen te schuren is dat teniet gedaan
de extra-olie op de schuurplekken is aangebracht in de hoop om het kaalschuren te verhelpen
het resultaat <> de oorspronkelijke toestand van het parket
nu die plekken jouw volle aandacht getrokken hebben, ga je er naar blijven staren
technisch gezien zou ik de hele vloer doen afschuren tot die er volledig identiek uit ziet
vraag is of de bovenste (mooiste !) laag voldoende dik is, en niet weggeschuurd gaat zijn

Het Kanon

Nieuw lid
11 jul 2025
2
0
Drenthe
@Het Kanon,
haal je kanon maar boven om op die kerels te schieten
ik veronderstel dat de bovenlaag echt hout is
vermoedelijk waren alle delen reeds vooraf gekleurd en/of behandeld
door de verhogingen te schuren is dat teniet gedaan
de extra-olie op de schuurplekken is aangebracht in de hoop om het kaalschuren te verhelpen
het resultaat <> de oorspronkelijke toestand van het parket
nu die plekken jouw volle aandacht getrokken hebben, ga je er naar blijven staren
technisch gezien zou ik de hele vloer doen afschuren tot die er volledig identiek uit ziet
vraag is of de bovenste (mooiste !) laag voldoende dik is, en niet weggeschuurd gaat zijn
Volgens mij heb je dat correct: de bovenlaag is echt hout wat reeds behandeld was. De vloerenlegger heeft zelf al gezegd dat het beter was om de hele vloer te schuren ipv deze plekken. Zal een financiele keuze zijn geweest. Het zijn echt "kale" plekken geweest voordat de olie erop kwam. Ben bang dat dit niet weer goed komt.

Miller_wood

Actieve deelnemer
14 mrt 2025
31
16
Zevenhuizen
Zou voor mij niet acceptabel zijn. Zou het probleem bij hun neerleggen en laat ze maar een statement maken wanneer het bijgetrokken zou moeten zijn. Dit op papier vastleggen en als het na moment x nog niet bijgetrokken is een garantie zaak van maken.

Succes in ieder geval en hopelijk valt het mee.

• Leuk
Waarderingen: Het Kanon

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.