Houten Sta bureau

mboots

Actieve deelnemer
28 jan 2022
79
38
Venlo
Ik wil ongeveer zoiets gaan maken: houten-sta-bureau-premium-eiken.jpg

Echter wat me opvalt is dat de gaten gewoon recht zijn gefreesd en niet onder de hoek dat de plank komt, waardoor je eigenlijk maar 2 hele dunne drukpunten krijgt op het hout. Zou het niet beter zijn om die gaten meteen in de juiste hoek te frezen, ik verwacht dat door het gewicht dan de laptop of spullen het vast genoeg blijft zitten. Maar zou graag willen weten hoe jullie hier tegenaan kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: StephanS

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
mochten de gaten onder de hoek van de plank gefreesd zijn, dan zie ik kans dat de plank er uit glijdt
door ze recht te frezen zijn er inderdaad slechts 2 raaklijnen
die zie ik als een soort tanden die zich in de plank zetten
 

StephanS

Actieve deelnemer
14 jun 2012
73
42
59
Geldrop
Ik ken dit sta bureau van upstaa, en heb er zelf ook een gekocht. Deze heeft ook rechte hoeken, en dat geeft geen enkel probleem. Ik heb er vervolgens nog 3 zelf gemaakt van beukenhout. Het origineel van Upstaa heb ik hierbij als freesmal gebruikt.
 

mboots

Actieve deelnemer
28 jan 2022
79
38
Venlo
Heb je die in multiplex of massief hout gemaakt. Ik zit aan noten de denken, en was bang dat die 2 raaklijnen dan afdrukken geven in het massieve hout. Bij multiplex zou ik daar minder bang voor zijn.
 

StephanS

Actieve deelnemer
14 jun 2012
73
42
59
Geldrop
Ik heb ze gemaakt van een timmerpaneel van massief beuken. Als je hout kiest dat hard genoeg is dan zal je nauwelijks een afdruk zien.

Aha, zojuist even gekeken hoe het zit bij de originele versie, daar is een v-groef gemaakt die min of meer haakt over de hoek van de gleuf van de schuinstaande plank.

In de plank voor ondersteuning van de plank met gleuven zit een rechthoekige gleuf gefreesd van ca. 2 mm diep en mm breed.

Omdat een paar afbeeldingen meer zegt dan woorden heb ik enkele foto's toegevoegd.
Mocht je meer foto's nodig hebben ter verduidelijking dan hoor ik het van je.
Of als je afmetingen wilt weten.

IMG_20230120_131045598.jpg

IMG_20230120_130443895.jpg

IMG_20230120_131113156.jpg
 
Laatst bewerkt:

StephanS

Actieve deelnemer
14 jun 2012
73
42
59
Geldrop
Dit zijn foto's van het origineel, dus geen idee hoe ze dat gedaan hebben. Ik heb het gewoon rond gelaten aan de uiteinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
Ik moest even naar de website van het orgineel om de maten in het juiste perspectief te krijgen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.