Houten schabdrager of stellijst voor boekenkast

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
Voor mijn oude boekenkast uit eikenhout wil ik nieuwe stellijsten.
In de handel kan je die voor een paar euro kopen, maar de sectie is meestal 14x14 mm.
Dat is te zwak voor het gewicht dat ze moeten dragen.
Hoe maak je die ?

houten stellijst.JPG
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
2 naast elkaar plaatsen misschien? (Enfin, 4 keer 2 naast elkaar, uiteraard)

Als je ze zelf maakt zal het ongetwijfeld ook groter/zwaarder worden dan de commerciele 14x14's.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
Is allemaal in onderstaand linkje uitgelegd man. ;) Heb een hoop gebruiksaanwijzingen van mooie ideeën daarmee gekregen, allemaal stap-voor-stap uitleg, echt handig. Iets van 16,000+ bouwtekeningen stap voor stap uitgelegd, echt zeer fijn. Sinds ik het gebruik ben ik echt een stuk verslaafder geworden aan houtbewerking en ik heb al een paar mooie dingen in elkaar kunnen schroeven. Zou natuurlijk een beetje egoïstisch zijn als ik al dat plezier voor mezelf zou houden, dus mocht je geinteresseerd zijn in houtbewerking zou ik ff https://bit.ly/2HcIDuF checken :) echt een aanrader
Dank voor de tip, Harry.
In de publiciteit biedt Ted een pakket van 16.000 plannen met levenslang abonnement niet voor 297 dollar maar voor amper 67 dollar aan. Én er zitten nog 4 bonuspakketten bij.
Is dit te mooi om waar te zijn ?
Ik lees dat je sinds deze maand lid van Woodworking bent. Komt dat door een toevallige combinatie van omstandigheden ? Ik wil & mag niet indiscreet zijn.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Dank voor de tip, Harry.
In de publiciteit biedt Ted een pakket van 16.000 plannen met levenslang abonnement niet voor 297 dollar maar voor amper 67 dollar aan. Én er zitten nog 4 bonuspakketten bij.
Is dit te mooi om waar te zijn ?
Ik lees dat je sinds deze maand lid van Woodworking bent. Komt dat door een toevallige combinatie van omstandigheden ? Ik wil & mag niet indiscreet zijn.

ZotVanHout, lees dit topic maar eens door en dan weet je genoeg.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
een draadje van bijna 2,5 jaar oud . . .
ondertussen heb ik reeds een paar reeksen van 4 stuks gemaakt
gewoon 4 latten van dezelfde sectie tegen mekaar schroeven
de afkortzaag op hoogte instellen & zowel in 90° als 45° zagen
dat op het zaagblad wisseltanden staan, stoort niet echt
om gelijkmatige tussenafstanden te bekomen, trek ik bv om de 50 mm een streep
de uitgezaagde vorm hoeft niet identiek te zijn, vermits de 4 latten tegelijkertijd ingezaagd worden
met de laserlijner in de 4 hoeken - van meestal scheef gezakte oude kasten - de onderste tand op gelijke hoogte zetten

1655754042626.png
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.