Houten pop/marionette "Lowieke"

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Heyhey,
lange tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost!
Maar deze wil ik toch met trots met jullie delen
🤗
zie hier, Lowieke!
Mijn eigen houten pop/marionette
😁

Als je het filmpje wilt zien, de link staat hieronder!

Het was een echte uitdaging, maar wauw, wat was het leuk! Zeker toen hij tot leven kwam tijdens het kleuren 😀
Wat vinden jullie ervan? En is nogal eens iemand de uitdaging van een pop/marionette aangegaan? :)

Groetjes Jolien
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-10-09 at 18.13.14.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-09 at 18.13.14.jpeg
    67,6 KB · Weergaven: 27
  • WhatsApp Image 2022-10-09 at 17.28.46 (4).jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-09 at 17.28.46 (4).jpeg
    73,1 KB · Weergaven: 26
  • WhatsApp Image 2022-10-09 at 17.28.46 (3).jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-09 at 17.28.46 (3).jpeg
    48,3 KB · Weergaven: 27

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.446
539
heel mooi en expressief , Jolien.
Volgende keer met koordjes en een kruis erboven om een theater stuk op te voeren?

Bij het beitelen, maak je me wel bang.
Zet AUB je werkstukken bij het beitelen vast , zoek een oplossingen om onregelmatig gevormde onderdelen in te spannen. Dit kun je doen door tegenvormen te maken. . En hou beide handen achter de snede. Ik ken een professionele houtsnijder ( collega) die heel lang geleden, een werkstuk vastnam om er nog een correctie aan te doen. De guts "gleed uit" en ging dwars door zijn handpalm heen , stak er langs de andere kant uit. Uiteindelijk is het nog goed gekomen, maar dit had ook een handicap kunnen opleveren.

groeten,
Ornament

www.houtsnijden.eu
 
Laatst bewerkt:

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Mooi projectje, mooi resultaat en leuk filmpje. Ik krijg ook wel het gevoel dat er een kruis en koordjes bij horen.

Ik heb zelf ook nog wel zoiets op mijn lijstje staan. Vooral de scharnierpunten zijn vast een uitdaging. Ze moeten zowel sterk zijn en niet afleiden van de gehele vorm. Bij jouw zijn ze goed gelukt.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel allebei!
Ornament, je hebt helemaal gelijk in verband met het bijtelen, even later spande ik het dan ook op in mijn bankschroef om de groef uit de bijtelen.
Wat betreft de touwtjes, dat was de bedoeling, maar ik vond het dan zo jammer dat deze er altijd aan vast zouden zitten en een beetje in de weg zouden leggen wanneer hij gewoon mooi op zijn stoeltje op de kast zou staan ofzo :) dus vandaar dat hij eerder een pop is als een marionette nu bij mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

bakkiet

Actieve deelnemer
25 aug 2018
90
22
Dordrecht
Heel leuk! Ook om het proces zo goed uitgelegd te zien. Dan is een lintzaag wel echt goud om voor die grote afname van hout en vervolgens met het mes af te werken. Misschien toch maar eens ruimte voor maken haha. Wil je nog meer van dit soort Lowiekes maken? Hoe lang ben je met deze bezig geweest? Hij doet me overigens een beetje aan Suske denken haha.

PS: Mooie workplek zo! En ook heel leuk je andere YT filmpjes. Doe je dit fulltime?
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Heel leuk! Ook om het proces zo goed uitgelegd te zien. Dan is een lintzaag wel echt goud om voor die grote afname van hout en vervolgens met het mes af te werken. Misschien toch maar eens ruimte voor maken haha. Wil je nog meer van dit soort Lowiekes maken? Hoe lang ben je met deze bezig geweest? Hij doet me overigens een beetje aan Suske denken haha.

PS: Mooie workplek zo! En ook heel leuk je andere YT filmpjes. Doe je dit fulltime?
Dankjewel, dat is fijn om te horen! Met mijn lintzaagmachine ben ik gigantisch blij ja, fantastisch ding! voor de moment heb ik genoeg gehad aan 1 pop, maar wie weet in de toekomst nog eens :) en inderdaad op Suske of Kuifje lijkt hij ook wel! :)
youtube is gewoon een hobby, fulltime ben ik opvoedster bij mensen met een beperking
 
  • Leuk
Waarderingen: bakkiet

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.