Bij één van de traditionele schepen uit onze vloot is het registratienummer aangebracht met kleefletters, maar dat is geen zicht op zo een schip, daarom met dit het koude weer maar achter de (werkplaats) kachel plaats genomen om hier een mouw aan te passen.
Twee mooie stukjes Eiken kwartiers uitgezocht, de cijfer en lettercombinatie even via Autocad wat groter geprint en uitgesneden als mal, en we konden aan de slag.
Met de bovenfrees voorzien van een freesje van 6mm het meeste hout al weggefreesd, zoveel mogelijk in meeloop dan kan je de freesmachine het gemakkelijkst onder controle houden.
Daarna met guts en beitel tot op het lijntje gehakt en alles al even opgeschuurd.
Deze avond de letters al voor een eerste maal geschilderd, er moeten nadien nog min. twee laklagen op, daarna nog eens schuren met de bandschuurmachine, dan worden alle verfresten op het oppervlak weggeschuurd en komen de letters mooi strak tevoorschijn, afwerken gaat gebeuren met Biopin bootolie.
Hieronder een impressie van de "nummerplaten"
Mvg,
André
Attached files

Twee mooie stukjes Eiken kwartiers uitgezocht, de cijfer en lettercombinatie even via Autocad wat groter geprint en uitgesneden als mal, en we konden aan de slag.
Met de bovenfrees voorzien van een freesje van 6mm het meeste hout al weggefreesd, zoveel mogelijk in meeloop dan kan je de freesmachine het gemakkelijkst onder controle houden.
Daarna met guts en beitel tot op het lijntje gehakt en alles al even opgeschuurd.
Deze avond de letters al voor een eerste maal geschilderd, er moeten nadien nog min. twee laklagen op, daarna nog eens schuren met de bandschuurmachine, dan worden alle verfresten op het oppervlak weggeschuurd en komen de letters mooi strak tevoorschijn, afwerken gaat gebeuren met Biopin bootolie.
Hieronder een impressie van de "nummerplaten"
Mvg,
André
Attached files