Houten mini monument

HarmonyInHout

Actieve deelnemer
22 jan 2017
191
217
Na een relatie van 37 jaar en 30 jaar huwelijk steven ik nu af op een echtscheiding. We zitten nu in een time out maar de uitkomst lijkt onafwendbaar. Om met dit rouwproces om te gaan heb ik een mini monument gemaakt met houtsoorten en stukken die voor mij passen bij de situatie. De basis is een blok taxushout met een scheur er in cq die bestaat uit twee delen. De taxusboom staat voor rouw en wordt veelal bij begraafplaatsen geplant. Op het blok taxushout staan twee stukken hout: een vierkant blokje eiken en een ronde schijf van walnoot. Eikenhout is een typisch mannelijke houtsoort: sterk, grove structuur, eerlijk, bouwend (constructies). Walnoot heeft een fijnere tekening, is complexer en combineert heel goed met andere houtsoorten (samenwerking). Het blokje eiken staat dus voor de man (ik in dit geval) en de schijf walnoot voor mijn vrouw. Ik heb mijn trouwring verwerkt in een uitsparing precies op de breuklijn.
Er is een theelichtje in verwerkt zodat ik regelmatig en kaarsje kan branden en daarmee kan reflecteren op mijn huwelijk: waar kijk ik met heel warme gevoelens op terug, wat kon er beter of anders. Op die manier helpt het mij.
Ik weet niet of dit allemaal passend is op dit forum om dit persoonlijke verhaal te vertellen maar heb na enige schroom toch besloten het te delen.
HarryC41F2597-3765-4768-9365-0BF2F5183703.jpegE1477435-EB3E-443A-BD52-5356B74BCC2C.jpeg684DC830-CC54-46CB-AC84-8B6302C5A3D7.jpeg7D737AB3-B6FE-446B-A966-AF645476E226.jpeg
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Na een relatie van 37 jaar en 30 jaar huwelijk steven ik nu af op een echtscheiding. We zitten nu in een time out maar de uitkomst lijkt onafwendbaar. Om met dit rouwproces om te gaan heb ik een mini monument gemaakt met houtsoorten en stukken die voor mij passen bij de situatie.
Ik weet niet of dit allemaal passend is op dit forum om dit persoonlijke verhaal te vertellen maar heb na enige schroom toch besloten het te delen.
het is een mooi houten werkstuk
daar mag gerust een persoonlijk verhaal bij
ik hoop dat jullie verder als goede vrienden door het leven kunnen gaan
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
De tranen springen bijna in mn ogen. Na zelf zo'n ramp doorgegaan te zijn, kan ik alleen maar bewondering hebben voor het eerbetoon. Het zegt heel veel over de manier waarop je naar het leven kijkt, wat mij betreft.
Heel veel sterkte voor de komende tijd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Superkees

HarmonyInHout

Actieve deelnemer
22 jan 2017
191
217
het is een mooi houten werkstuk
daar mag gerust een persoonlijk verhaal bij
ik hoop dat jullie verder als goede vrienden door het leven kunnen gaan
Dank je wel en ik hoop ook dat het gaat lukken om als goede vrienden door het leven te gaan. Het wordt geen vechtscheiding maar echt gezellig is het op het moment ook niet ..
 

HarmonyInHout

Actieve deelnemer
22 jan 2017
191
217
De tranen springen bijna in mn ogen. Na zelf zo'n ramp doorgegaan te zijn, kan ik alleen maar bewondering hebben voor het eerbetoon. Het zegt heel veel over de manier waarop je naar het leven kijkt, wat mij betreft.
Heel veel sterkte voor de komende tijd!
Dank je wel Richie! Na dit rouwproces komen ook de praktische zaken: kan ik blijven wonen in ons huis waar ik mijn werkplaats bij heb? Ben erg blij met wat ik heb: een vrijstaande verbouwde schuur van 10x6 m, geïsoleerd, houtkachel er in, krachtstroom, afzuiging, een droogzolder, buiten veel ruimte voor houtopslag,… maar goed eerst door deze fase en dan zien hoe verder…
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Mooi monumentje, ook mooi en goed dat je dat maakt en deelt. Hopelijk helpt het jouw in je rouwproces. Sterkte.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.