HoutWouter Actieve deelnemer 4 okt 2020 116 52 Utrecht 5 jun 2021 #1 Eerste houten kistje ooit. Nog lang niet perfect, maar wel tevreden. Super leuk om te maken. (Met dank aan de cursusbegeleiding van de stadswerkplaats Utrecht: veel geleerd) Waarderingen: 3xtr3m3, arjaano, Willems Ontwerp en nog 5 andere personen
Eerste houten kistje ooit. Nog lang niet perfect, maar wel tevreden. Super leuk om te maken. (Met dank aan de cursusbegeleiding van de stadswerkplaats Utrecht: veel geleerd)
jelmer Oud hout 10 jan 2009 2.732 1.247 Fryslân 5 jun 2021 #2 HoutWouter zei: Eerste houten kistje ooit Klik om te vergroten... Maar smaakt het naar meer? Mooi gemaakt. Welke houtsoorten en afwerking heb je gebruikt?
HoutWouter zei: Eerste houten kistje ooit Klik om te vergroten... Maar smaakt het naar meer? Mooi gemaakt. Welke houtsoorten en afwerking heb je gebruikt?
HoutWouter Actieve deelnemer 4 okt 2020 116 52 Utrecht 5 jun 2021 #3 jelmer zei: Maar smaakt het naar meer? Mooi gemaakt. Welke houtsoorten en afwerking heb je gebruikt? Klik om te vergroten... Smaakt zeker naar meer. Deksel is van beuken (mooi getekend stuk met noesten en wat slaap erin), zijkanten zijn van mahonie. Voor- en achterkant zijn weer een andere soort; wellicht peer, maar weet ik niet zeker) onderzijde is multiplex. Waarderingen: jelmer
jelmer zei: Maar smaakt het naar meer? Mooi gemaakt. Welke houtsoorten en afwerking heb je gebruikt? Klik om te vergroten... Smaakt zeker naar meer. Deksel is van beuken (mooi getekend stuk met noesten en wat slaap erin), zijkanten zijn van mahonie. Voor- en achterkant zijn weer een andere soort; wellicht peer, maar weet ik niet zeker) onderzijde is multiplex.
HoutWouter Actieve deelnemer 4 okt 2020 116 52 Utrecht 7 jun 2021 #4 Afwerking: 1x impregneer olie gevolgd door 1x houtolie. Wellicht volgen er nog wat laagjes de aankomende week...
Afwerking: 1x impregneer olie gevolgd door 1x houtolie. Wellicht volgen er nog wat laagjes de aankomende week...
Sebasel Actieve deelnemer 5 jan 2013 72 40 44 Voerendaal 9 jun 2021 #6 Erg mooi gemaakt. Ik hoop gauw ook zo een mooie te kunnen maken. Waarderingen: HoutWouter
jpandriesse Oud hout 17 nov 2009 3.114 366 Het land van Maas en Waal 10 jun 2021 #7 Keurig en zeer zeker voor een eerste keer! Waarderingen: HoutWouter