Houtbewerken in een lab?

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Japanners zijn in doorsnee kleinbehuisd. Dan moet je al snel je hobby beoefenen in de woonkamer… Ze zijn trouwens ook erg netjes. Zo zag ik in Kyoto overal bordjes waarmee mensen opgedragen werd hun afval mee te nemen naar huis. Die bordjes waren altijd alleen in het Engels. dus.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Een prachtig filmpje voor iemand met slaapproblemen. Twee 24 tands ecotools bladen op de zaagmachine en je maakt die dingen in 10 minuten.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Ik heb geen zaagmachine waar ik twee zaagbladen op kwijt kan.

Deze vind ik trouwens geniaal:

Die staat hoog op mijn lijstje. Op deze manier kun je ook de messen van je vlak en vandiktebank slijpen.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb vandaag een opruim-dag, kan wel vertellen dat ik ondertussen al een klein beetje stof ben tegengekomen 😬

Hij/zij maakt mooie dingen, maar of het echt uit kan om je eigen featherboards te maken? Voor een paar euro heb je ze namelijk in huis via Ali.
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Ik heb geen zaagmachine waar ik twee zaagbladen op kwijt kan.

Deze vind ik trouwens geniaal:

Die staat hoog op mijn lijstje. Op deze manier kun je ook de messen van je vlak en vandiktebank slijpen.
Ligt het aan mijn denkwijze. maar zo slijp je je beitels toch rond? De messen van je vandiktebank wil je toch kaars recht hebben?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Zelfs op mijn ferm zaagtafel kon ik twee bladen kwijt. Die was niet veel anders dan de meeste hobby/ bouwzagen, die veel forumleden lijken te hebben. Maar met een malletje kan je ook twee keer zagen.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Maar ik heb geen tafelzaag. En JSK-Koubou ook niet. Al ben ik het met je eens dat zo'n featherboard vrij nutteloos is om zelf te maken. Voor dat je het weet heb je ruzie met je vrouw omdat je haar snijplank hebt gebruikt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.