Momenteel ben ik bezig met de kast in de slaapkamer.
Daarbij heb ik gewone meubelplaten gebruikt waarbij de kopse kanten afgeplakt werden met een eikenband.
image1.jpg (72,9 KB)
Mijn volgende project is de keuken.
Daarbij wil ik gebruik maken van multiplex beplakt met een hpl laag.
De berkenmultiplex vind ik heel mooi maar vind de laagjes net iets te dun.
Bij de populierenmultiplex zijn de lagen iets dikker, deze houtsoort is ook iets lichter.
Ik zou deze laten beplakken met een witte hpl-laag aan beide zijden (liefst volledig wit, dus zonder zwart lijntje)
Bij de keuken wil ik ook werken met inliggende fronten, zodat je op de kopse kanten de multiplexplaat ziet.
Hierbij mijn vragen:
- Is de populiermultiplex met hpl geschikt om keukenkasten mee te maken? Wss. worden de kanten vernist. Tips?
- Zijn er nog andere gelijkaardige alternatieven?
- Iemand ervaring met inliggende deurtjes bij een keuken? Wat met inbouwvaatwas, koelkast,...
Andere zaken waar ik rekening moet bij houden?
Mvg.
Arne
Daarbij heb ik gewone meubelplaten gebruikt waarbij de kopse kanten afgeplakt werden met een eikenband.

Mijn volgende project is de keuken.
Daarbij wil ik gebruik maken van multiplex beplakt met een hpl laag.
De berkenmultiplex vind ik heel mooi maar vind de laagjes net iets te dun.
Bij de populierenmultiplex zijn de lagen iets dikker, deze houtsoort is ook iets lichter.
Ik zou deze laten beplakken met een witte hpl-laag aan beide zijden (liefst volledig wit, dus zonder zwart lijntje)
Bij de keuken wil ik ook werken met inliggende fronten, zodat je op de kopse kanten de multiplexplaat ziet.
Hierbij mijn vragen:
- Is de populiermultiplex met hpl geschikt om keukenkasten mee te maken? Wss. worden de kanten vernist. Tips?
- Zijn er nog andere gelijkaardige alternatieven?
- Iemand ervaring met inliggende deurtjes bij een keuken? Wat met inbouwvaatwas, koelkast,...
Andere zaken waar ik rekening moet bij houden?
Mvg.
Arne