Hout van een magnolia

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.426
687
Emst
Mensen in de straat hadden, begin juni, een grote Magnolia omgezaagd, ik erop af.
En gevraagd of ik de dikke stukken mocht hebben, dat mocht, anders ging het naar de stort.
Door privé omstandigheden kon ik het niet eerder ophalen.
Maar afgelopen week de stam in hanteerbare stukken gezaagd en meegenomen.
Als dank van hetzelfde hout een kaarsenstandaard gemaakt, konden 2 maten theelichten in en 2 maten kaarsen in.
Waren er blij mee.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Nee, vergeten.

de Haan, dat lijkt me leuk voor die mensen maar wat is dan voor het forum de nieuwswaarde van je bericht?

Je zou tenminste kunnen vertellen waar het hout op lijkt, of het moeilijk of makelijk te draaien was, een schets laten zien. Dan kunnen andere forummers er ook iets mee.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Zou leuk zijn, ik ben wel heel benieuwd hoe dat hout eruit ziet, en krijg jij ook de credits hier van je ongetwijfeld mooie werk :)
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Wat een ontzettend gaaf idee: een multifunctionele kaars/theelichthouder.
Vind het een mooie houtsoort, mooie tekening, en de kleur kan mij ook wel bekoren :)
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Volgens mij moet ik mijn magnolia ook maar eens onder handen nemen.:)
Leuk idee aan twee kanten te gebruiken.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Leuke kaarsenstandaard. Werk je volgens de gulde snede. Of beginnen en zien waar we uitkomen. Zelf heb ik wat moeite om de juiste verhoudingen te bepalen. Hierdoor kan het werkstuk wel eens wat kleiner worden dan beoogd.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.426
687
Emst
Het smalste stuk heb ik op het oog op 1/3 gehouden.
In werkellijkheid is hij iets witter.
Is afgewerkt met Shellawax.
Alles bij elkaar 1/2 uurtje werk.
Vers hout draaien is toch mooi draaien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.