Een probleem waar ik al geruime tijd tegenaan liep is het degelijk vast- en tegenhouden van de planken die ik aan het schaven was. Soms schroefde ik schroeven in het blad van mijn werkbank, maar die braken na geruime tijd af, met het resultaat dat het werkstuk en ik op de grond lag omdat de weerstand opeens wegviel. Ook eens een poging gedaan met een lijmklem, maar die is te hoog. Als je een keer doorschiet met de schaaf heb je een buts in de voorkant.
Ik had al eens de werkbankklemmen van Veritas in mijn handen gehad, en besefte vandaag opeens dat die wel heel erg makkelijk na te maken zijn, maar dan van hout. Zo gezegt, zo gedaan. Had nog een stukje taxus liggen, en binnen tien minuten had ik twee werkbankklemmen, helemaal voor niks. Twee gaten boren in de werkbank, en klaar. En ze werken perfect
.
Attached files

Ik had al eens de werkbankklemmen van Veritas in mijn handen gehad, en besefte vandaag opeens dat die wel heel erg makkelijk na te maken zijn, maar dan van hout. Zo gezegt, zo gedaan. Had nog een stukje taxus liggen, en binnen tien minuten had ik twee werkbankklemmen, helemaal voor niks. Twee gaten boren in de werkbank, en klaar. En ze werken perfect
Attached files