Hoi en prettig Kerstfeest

WeNS

Actieve deelnemer
25 dec 2020
35
14
Bodegraven
Mijn naam is Wendie en ik ben vanmorgen lid geworden van dit forum. Het leek me wel netjes om me voor te stellen dus bij deze :)
Ik werk in de zorg, wat, zeker in deze tijden, enorm intensief is. Ik merkte dat ik meer behoefte kreeg aan iets voor mezelf, naast mijn (bijna) fulltime baan en druk gezinsleven. Dat "iets voor mezelf" is nu het werken met hout geworden. Ik heb al 1 hamer gemaakt op een workshop, wat een hele leuke ervaring was. In februari gaat de schuur heringericht worden, vanaf dat moment heb ik mijn eigen "werkplaats" (bitchcave). Tot die tijd verzamel ik links en rechts alvast wat gereedschap.
Mijn wens is een hoop te leren van dit forum, ik zal dus voornamelijk meelezen, en wellicht later meer vragen gaan stellen.

groeten,
Wendie
 
  • Leuk
Waarderingen: jpandriesse en Athanor

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
dag Wendy, wat mij betreft stel je juist vragen. Ga er maar van uit dat elke vraag bij minimaal 10 anderen het antwoord ook niet bekend is. Leuk dat je deze hobby bent begonnen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Welkom,

Hout......... werken er mee geeft enorme voldoening. Het maakt eigenlijk niet uit op welke manier je het gaat bewerken.

Dit forum ...... Een lust om te lezen, inspiratie op te doen en advies te krijgen.
Geniet er van.

Gr Edwin
Niet altijd Edwin!
Heb je iets leuks gemaakt en er een hoop tijd ingestoken en dan kijk je de volgende dag, is het over de hel lengte opengescheurd:mad::giggle:
 
Niet altijd Edwin!
Heb je iets leuks gemaakt en er een hoop tijd ingestoken en dan kijk je de volgende dag, is het over de hel lengte opengescheurd:mad::giggle:
Dat is dus wederom een leer moment. Heb je het bewust in nat/vers hout gesneden ?. Welk soort hout was het ?.
Ja, het is altijd een teleurstelling als je iets maakt en het pakt verkeerd uit vooral als daar dan veel tijd in is gestoken. Maar geloof me, fouten maken we allemaal en we leren er van. Dit forum is er niet om fouten uit te sluiten maar helpt wel om ze zoveel mogelijk te beperken.
Soms kun je fouten herstellen door op een creatieve manier oplossingen te bedenken. Soms moet je er afstand van doen en beland het bij het afval of in de kachel.

Groet Edwin
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.