Hoe moet ik het maken

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Ik wil een mooi doosje maken en heb al een voorbeeld. Maar ik weet nog niet hoe ik de dekseltjes zal maken.
Natuurlijk kan ik er een recht stukje op lijmen maar omdat het doosje rond vormen heeft zoek ik naar een oplossing zoals bij het voorbeeld.
Het gaat dus om het dekseltje. Wie weet een oplossing?

flower-box-large-01.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wijk0983

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
De oplossing bestaat niet. Maar wat zou kunnen is freesspindel monteren zoals ik een CNC en dat voorzichtig wegfrezen met verschillende freesvormen, en tenslotte heel veel schuren. Vaak zie je truukjes met gaatjes boren tot het niveau wat weg moet
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.983
813
Omgeving Leiden
Een idee: je moet er in elk geval één maken van bijvoorbeeld klei, of een andere substantie die je kan vormen en laten uitharden.
Dan met onderstaande constructie ( ruwe) kopieën maken. En dan inderdaad veel schuren.

 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.172
352
Etten-Leur
Ik wil een mooi doosje maken en heb al een voorbeeld. Maar ik weet nog niet hoe ik de dekseltjes zal maken.
Natuurlijk kan ik er een recht stukje op lijmen maar omdat het doosje rond vormen heeft zoek ik naar een oplossing zoals bij het voorbeeld.
Het gaat dus om het dekseltje. Wie weet een oplossing?

Bekijk bijlage 129109
Dit doosje heeft 5 scharnierende dekseltjes die ieder apart zijn gemaakt.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
je zou de deksel in zijn geheel kunnen draaien
dan met een lintzaag opdelen en daarmee ook de handvaten grof uitzagen.
vervolgens met de hand bijwerken er van uitgaande dat je 1 doosje maakt
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
je zou de deksel in zijn geheel kunnen draaien
dan met een lintzaag opdelen en daarmee ook de handvaten grof uitzagen.
vervolgens met de hand bijwerken er van uitgaande dat je 1 doosje maakt
zou ik ook overwegen. Het handwerk bestaat er bij mij in dat ik houtsnijgutsen erin knal en de vorm snij. De individuele gereedschapssporen kunnen daarna met een schraapstalen , eventueel op maat gemaakt, weggewerkt worden.

groeten

Ornament
www.houtsnijden.eu
 

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
zou ik ook overwegen. Het handwerk bestaat er bij mij in dat ik houtsnijgutsen erin knal en de vorm snij. De individuele gereedschapssporen kunnen daarna met een schraapstalen , eventueel op maat gemaakt, weggewerkt worden.

groeten

Ornament
www.houtsnijden.eu
Omdat ik geen ervaring mbt houtsnijden heb wat voor hout zou jij mij aanraden mocht ik het zou uitsnijden?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.