Hoe kan ik het beste hout schuren met veel structuur?

Jax

Nieuw lid
20 feb 2022
4
0
Nederland
Ik heb een handgemaakte houten meubel (soort sofa). In dit meubel zitten planken waar met de hand een heel structuur zit. Ik wil dit helemaal intensief gaan schuren zodat je het originele hout kleur weer ziet. Hoe kan ik dit het beste schuren?20221112_150106.jpg20221112_150102.jpg
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
met veel geduld en fijn materiaal.
houd er rekening mee dat er in dit soort meubels vaak hout zit met flinke kleurverschillen.
en je toch weer met kleur aan de gang moet als je 1 kleur wilt
 

A.N

Actieve deelnemer
Als het meubel verder van massief hout is krijg je met logen zoals @chevy66 al aangeeft het mooiste resultaat. Als ik het zo bekijk is dit in een verwarmd loogbad binnen een paar minuten schoon.
Als er in jouw regio een logerij zit kun je dat stukje hout met snijwerk meenemen om te proberen en te kijken wat het resultaat is.

Albert.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
met de laser krijg je de lak er wel af maar ook een verkoold laagje bij hout denk niet dat je daar iets mee opschiet
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.