HM Dado zaagbladen Set D 250mm

Eustace

Nieuw lid
28 dec 2023
13
0
Groningen
Beste leden,

Bij deze bied ik mijn dado set te koop aan. Deze was gekocht via hier in combinatie met een tafelzaag maar wat blijkt, de dado set heeft een te groot asgat waardoor het niet past. Erg jammer maar niks aan te doen dus maar op marktplaats gezet.


Hopelijk kan ik er hier iemand mee blij maken.

vraagprijs is 300,- en de locatie is Meerstad (nabij Groningen)
 

bartos

Actieve deelnemer
10 mrt 2012
113
10
Flevoland
www.cashbackxl.nl
  • Leuk
Waarderingen: Eustace

Eustace

Nieuw lid
28 dec 2023
13
0
Groningen
Tch maar even een paar pasringen besteld echter vind ik het toch niet helemaal prettig dus als iemand wil kopen dan kan dat nog steeds :)
 

Eustace

Nieuw lid
28 dec 2023
13
0
Groningen
Een aantal zaken moeten nu wel goed passen lijkt me, die pasringen moeten even dik als de bladen zijn (of een fractie dunner maar nooit dikker) en er is (misschien) minder grip op de bladen vanaf de flens op de bladen omdat die deels ook de pasring klemt?

Bij andere dados zag ik op het internet dat je deze ook zonder de flens en met alleen de moer kan bevestigen. Dat lijkt me nu uitgesloten gezien je dan alleen de pasringen klemt. Echter met deze dado en de 4972 lijkt dat geen probleem want na montage is er ruimte over op de zaagdoorn.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Vaak zijn de flenzen waar je zaag tussen geklemd wordt , voorzien van een kamertje ter hoogte van de as. Je moet je hoeveelheid vulringen zo kiezen, dat ook die ruimte bijna gevuld wordt. Anders zou er een vulring aan de wandel kunnen gaan, waardoor er een zaagblad niet meer gecentreerd wordt. Het geeft wat onbalans, maar de zaag kan er verder niet af. Vraag maar niet hoe ik daar achter kwam.
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Beste leden,

Bij deze bied ik mijn dado set te koop aan. Deze was gekocht via hier in combinatie met een tafelzaag maar wat blijkt, de dado set heeft een te groot asgat waardoor het niet past. Erg jammer maar niks aan te doen dus maar op marktplaats gezet.


Hopelijk kan ik er hier iemand mee blij maken.

vraagprijs is 300,- en de locatie is Meerstad (nabij Groningen)
Maar wat is de maat van het asgat dan ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.