De room divider en het bureautje zijn inmiddels afgelakt en afgeleverd op de woonlokatie van zoonlief.Nu deze meubeltjes waren geplaatst, konden we goed zien wat er verder nog kon qua ruimte: als je niet uitkijkt, staat zo'n kamer snel vol als de meubeltjes te groot worden gekozen. De keuze kwam al snel op 2 kleine launge fauteuiltjes en daar zou dan een rond salontafeltje bij moeten komen (diameter 60 cm ongeveer). Zo kunnen we toch een zitje creëren, zonder dat het meteen te vol wordt. De stoeltjes was nog even een stap te ver, die hebben we dus besteld. Maar dit tafeltje kan ik helemaal op de draaibank maken
.....dus dat gaan we dan maar doen
. Materialen van keuze: ik had nog een stevige lap teak liggen: daar maak ik het blad uit. Voor de pootjes gebruik ik een restje essen, een paar stukken brandhout en een paar stukjes teak. Het brandhout blijkt esdoorn te zijn met wat slaap en scheurtjes....eens zien wat er van over blijft.

Een van de 4 stukken brandhout, beetje in de richting van 4-kant gezaagd vanmiddag.

Het stuk teak: 180cm lang, 23 cm breed, 4,5 cm dik. Die ga ik samenvoegen zodat er een blad van rond 60 cm uit kan.

En hier eerst maar eens rondhout van gemaakt. Eerst maar eens een beetje laten drogen, het hout was nogal vochtig. Aan de achterkant zit al een pen om ze in de klauwplaat vast te kunnen zetten. Ik heb overigens een plan ' B' : als het met dit hout niet lukt, heb ik nog iets anders achter de hand. Wordt vervolgd....

Een van de 4 stukken brandhout, beetje in de richting van 4-kant gezaagd vanmiddag.

Het stuk teak: 180cm lang, 23 cm breed, 4,5 cm dik. Die ga ik samenvoegen zodat er een blad van rond 60 cm uit kan.

En hier eerst maar eens rondhout van gemaakt. Eerst maar eens een beetje laten drogen, het hout was nogal vochtig. Aan de achterkant zit al een pen om ze in de klauwplaat vast te kunnen zetten. Ik heb overigens een plan ' B' : als het met dit hout niet lukt, heb ik nog iets anders achter de hand. Wordt vervolgd....