Het forum wat upgraden en verbeteren

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.731
2.573
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste Forummers, al een tijdje vind ik het forum er rommelig uit zien, het kan allemaal wel wat beter en opgeruimder.
Gister kwam het verzoek om een 3d printen & hout rubriek aan te maken, een goed idee! Maar ik zou ook graag wat opruimen, misschien wat samenvoegen etc.

Het marktplein wil ik ook graag een flinke update geven maar dat graag in een andere post.

Ik hoor graag jullie opmerkingen etc, ik weet het, het is ook wel eens in een andere post aan de orde geweest, maar dan hebben we het mooi gegroepeerd.

jaap

• Leuk
Waarderingen: Henk H

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
98
41
Hier soms daar
De mogelijkheid dat een admin verkopen in het marktplein verwijderd na x aantal dagen?
Lijkt me niet relevant voor het forum dat er ooit door een lid iets verkocht is aan?

Misschien hout bewerking uitsplitsen in stijlen en of landen?
Meer zoek termen vast legen?

Nu kijk en lees ik veel over traditioneel houtbewerken in Japan, Scandinavië en Duitstalige landen.
Dat wil ik wel delen maar geen idee waar en voor elke boek een nieuwe post te maken niet mijn ding zie het liever in een draadje.

• Leuk
Waarderingen: Henk H

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.122
1.039
Enschede
ingoogni.nl
werken met hout, hout gebruikt in meubels, hout in design en contructies mag je van mij samenvoegen.

Snaper is wat mij betreft electrisch gereedschap of cnc, hoewel ik het wel mooi vind om voor nieuwe technologie tijdelijk een hoek je in te richten en dan later weer samen te voegen.

Werkstukken reduceren tot een binnen en buiten en boten rubriek. De eregalerij mag van mij helemaal boven aan staan als blikvanger.

Radius en vereniging ambacht & gereedschap lijkt me prima zo, knus eigen hoekje.

Ik gebruik alle onderverdelingen niet. Alleen als ik wat post en dan moet ik zoeken waar het past. De onderverdeling "het stille" en het "luide" van een van de Duitse fora is voor mij voldoende.

SuperBart63

Actieve deelnemer
16 feb 2014
596
296
62
Wetteren, Belgie
Eerlijk gezegd ben ik best tevreden met de huidige indeling. Voor mij lijkt alles logisch gegroepeerd en zijn er geen overbodige fora. Ik zie geen noodzaak tot wijziging maar zou het ook niet erg vinden als die er zou komen. Zoals in de andere post al gezegd: ik zie een 3d-print forum wel zitten. Een 3d printer begint stilaan een handige, zij het niet onmisbare tool te worden voor een houtbewerker.

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.786
1.141
71
Veldhoven
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de huidige website!!!
Waarbij ik (gediagnostiseerd met Autisme) natuurlijk wel moet toegeven dat ik veranderingen absoluut niet leuk vind!

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.357
718
Noord-Veluwe / Skåne
Op zich ben ik ook aardig happy met de huidige indeling Maar wat samenvoegen kan inderdaad geen kwaad voor meer overzicht. Wellicht kunnen de hoeveelheden conversaties per categorie daarbij een leidraad vormen?

In aanvulling daarop: is het een ideetje om zaken als CAD, 3D printen, CNC en lasersnijden in een categorie "modelleren" te bundelen ? Ik vermoed dat ieder van die onderwerpen opzichzelfstaand te klein zullen zijn voor een eigen kopje, maar ze hebben vaak als raakvlak dat er eerst een model gemaakt moet worden van datgene wat je ermee maakt.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.