Help! Festool bajonet naar starmix adapter

Albion Crafts

Actieve deelnemer
11 dec 2022
46
26
Veldhoven
Ik heb eerder deze week de Festool OF 1400 EBQ-Plus gekocht en de afzuigring hiervan heeft de bajonet aansluiting van festool. Zelf heb ik een Starmix stofzuiger met een had plastic rond stuk dat hier niet in past. Ik heb online wat zitten rondkijken en toen kwam ik uit bij een festool/starmix adapter. Netjes besteld en..... past compleet niet. Zowel niet in als over de bajonet aansluiting.

Mijn vraag is dus, is iemand dit al een keer eerder tegengekomen en zo ja, hoe heeft deze persoon dit dan opgelost? Want los van proberen zelf iets te ontwerpen in fusion waar ik maar heel weinig ervaring mee heb en hopen dat mensen in mijn omgeving een 3d printer hebben en het voor mij zouden willen printen weet ik niet echt hoe ik nu verder zou kunnen komen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Dit is een adapter naar het oude model festool aansluiting. Voor jouw machine heb je een adapter naar een festool bajonet aansluiting nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark Luitjes

Albion Crafts

Actieve deelnemer
11 dec 2022
46
26
Veldhoven
klopt, daar ben ik dus ook achtergekomen ong. 5 minuten nadat ik deze binnen had gekregen. Echter krijg ik dus nergens een adaptar van starmix (wat volgens mij rond 35/38 mm is ofzo? kan het nu niet opmeten) naar de festool bajonet nodig en deze kan ik nergens gevonden krijgen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik heb een festool slangaansluiting met het oude model , zoals jij nu gekregen hebt. Daar past de tuit van mijn starmix slang een stukje in. Ik prop ze in elkaar en doe er een stukje ducttape omheen, als ik een van mijn starmixen op mijn festool gereedschap wil aansluiten. Maar ik heb alleen 49mm starmix slangen. Als je een permanent e festool adapter op je 35mm stamix slang wil, dan ben ik bang, dat je een festool bajonet van de draaiende slangaansluiting moet ontdoen en daar een starmix onderdeel voor terug moet zien te plaatsen. Alleen het slangdeel lijkt me voor iemand met een 3d printer wel te maken.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Als je ff zoekt kan ik het wel voor je afdrukken. Ik weet niet precies voor welke slang etc jij op zoek bent.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.