HBM 1600 tafelzaag paneel/formaatzaag volledig aangepast

Status
Niet open voor verdere reacties.

BerserkerJayno

Nieuw lid
13 jul 2018
17
18
Hallo, bij deze wil ik mijn zo goed als nieuwe HBM tafelzaag aanbieden (had deze eigenlijk aangeschaft voor mijn slabs te zagen maar gebruik alsnog vaak mijn festool invalzaag omdat ze te groot zijn dus bijna niet gebruikt). Ik heb deze vorig jaar volgens mij van een ander lid hier op het forum gekocht en deze had ook een hele review van deze tafel hier geplaatst. Hij gaat weg omdat ik nog een ingebouwde Axminster tafelzaag heb (misschien dat ik deze ook verkoop en dan een zwaardere tafelzaag koop) en ik de ruimte kan gebruiken voor een vlakbank.

De vorige eigenaar had al wat aanpassingen gedaan en ik heb nog meer veranderd en verbeterd om echt een fatsoendelijke degelijke formaatzaag te krijgen:

Zit een nieuwe langsgeleider op van Axminster tools wat veel langer, degelijker en nauwkeuriger is. Afzuiging is verbeterd en aangepast. Alles is ingesteld op zaagbladen van 250 mm met 3.2 mm dikte ipv van de 254 zodat je hier kwaliteits zaagbladen van Freud, ecotools of andere leveranciers in kan zetten ipv het slechte blad wat meegeleverd wordt (deze zitten er ook bij). De verstek geleider op roltafel is ook aangepast zodat deze makkelijker weer haaks erop gezet kan worden. Zaag tafel is compleet. Vermogen is 3 PK. Splitter is ook aangepast meer naar een "riving knife" zodat je ook sponningen kunt zagen. Er zit ook een zelfgemaakte zero clearance insert in voor meer stofafzuiging bij het mes plus nog een afneembare plaat met magneten langs het zaagblad.

Wat info:
Dit is een tafelcirkelzaag en een schuif- en aanzettafel in één, die vrij compacte afmetingen heeft. Daarmee is het apparaat geschikt voor professionals met grote en kleine werkplaatsen en hebben ook hobbyklussers er altijd wel ruimte voor. Doordat je de tafel langer en breder kan maken, leent deze zich voor panelen met een formaat tot 1200 mm. De roltafel heeft een maximale verplaatsing van 1600 mm. De tafel heeft een aansluiting van 100 mm voor een afzuigslang. Het zaagblad is kantelbaar tot 45 graden. De maximale zaagdiepte bedraagt 65 mm bij een zaaghoek van 45 graden en 80 mm in een 90-gradenpositie.De machinetafel is gemaakt van gietijzer, dat volledig is gefreesd en geslepen.


Zit nog een verrijdbaar onderstel bij van HBM twv 60,-

Nieuwprijs van de machine is 1500,- (alle andere aankopen, aanpassingen en alle uren werk niet meegeteld).

Echt een goede formaat zaag voor een leuke prijs. Goedkoper zal je een formaatzaag niet snel vinden. Wegens gewicht alleen ophalen.

Vraagprijs: 1150,-

2.jpg1.jpg
3.jpg

4.jpg


5.jpg
6.jpg



8.jpg
 

Bijlagen

  • 7.jpg
    7.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.