Harvey T-60 draaibank

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
klopt. In de site van VDH zit een fout. De center hoogt is geen 610 mm maar het is 310 mm dus dan kan je theoretisch een radius van 620 mm draaien buiten bed is het 1120 mm
25 mm is boven de voet van je leunspaan. zie http://www.harveymachinery.com/products_detail/&productId=6e886ba7-0093-45ba-94ba-c94d7e27f140.html
ik draai er nu een paar dagen op. maar hij voldoet volledig aan mijn verwachtingen.

je zult een diameter van 620 mm bedoelen i.p.v een radius van 620. de radius is namelijk de afstand van het hart van een cirkel naar de buitenkant.

maar 310 centerhoogte is niet gek...:cool:

groeten mark
 

tuoh

Oud hout
Tuoh, welke uithol beitels heb jij. Of vindt je het lekkerste werken.

gr stelt

De plezantste is zonder meer de "Huntertool" het ding werkt als een uitdraaihaak, maar dan zonder de leercurve hiervan:p Geschikt voor dieptes tot ongeveer 25cm.
voor dieper werk heb ik al jaren de Kelton hollowers (19mm) deze gaan tot 40cm diep.
Een vreemde eend in de bijt is de "lans" De vorm van deze beitel gaat terug tot de tijd van de gilden. Het ding laat snel uithollen toe,( tot ong.20cm) maar het vraagt wat tijd om deze onder de knie te krijgen. Werken ermee is werken geblazen.

Heb ook nog een oude Oneway ringbeitel met spaanbegrenzer, dit is een klote ding, om de haverklap verstoppingen, traag werken, moeilijk te scherpen. Het enige positieve is het handvat. Dit gebruik ik veel op verplaatsing, één handvat voor verschillende (ronde) beitels en schrapers, snel verstelbaar, heel snel wisselen, en altijd muurvaste bevestigingen. De bekleding van het handvat is een soort neopreen, ligt heel prettig in de hand.

Maar meestal gebruik ik zoveel mogelijk de Hunter en de Keltons.


Mvg,

André
 

tuoh

Oud hout
Nee, daar heb ik geen behoefte aan, ik draai niet voltijds schalen, die komen er occasioneel eens tussen. Voor iemand die regelmatig schalen draait kan het wel een flinke besparing aan hout opleveren. Die dingen werken wel, je hebt er wel wat power voor nodig, maar dat zal op je bank wel geen probleem zijn denk ik:p

Mvg,

André
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.707
2.571
Gaanderen
Ik heb een hollower van rolly munro. De kleine. Bij het uithollen van een vaas diepte 24cm liep ik toch echt tegen de limieten van de hollower aan. De staal bewoog flink. Vandaag mijn vraag over de dikte.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.