Hard Burnishing Oil

Mtonk

Nieuw lid
4 sep 2019
14
1
Omgeving Eindhoven
Hoi Allen, Misschien dat iemand mij kan helpen met deze vraag.
Ik heb zeer prettige ervaringen met de Hard Burnishing Oil die ik bijgevoegd heb als afbeelding. Weet dat het gebaseerd is op Tung Olie maar heb online nog niet kunnen vinden met wat het gemixt is. Het ruikt naar citroen en ik gebruikte het als afwerking in combinatie met natschuren en dat beviel erg goed. Dus als iemand de Nederlandse versie kent of weet of deze zelfs ergens te koop is hoor ik het graag.
Schermopname (87).jpg
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
De citroen die je ruikt is ongetwijfeld het oplosmiddel (citrus terpenen) - wel natuurlijk, maar niet gezonder dan peut overigens... Gezien de claims verwacht ik dat er ook schellak in zit. Ik zal eens kijken of ik n MSDS of TDS kan vinden waar wat meer info uit gepeuterd kan worden.

Mmm niks te vinden, anders dan dat er ca 50% oplosmiddel inzit waarvan 25% citrus terpenen (d-limoneen). De rest valt (kennelijk) onder 'niet gevaarlijke' ingredienten, die niet gerapporteerd hoeven worden. Dat zou dus tungolie, lijnolie, schellak, of carnaubawas kunnen zijn, om maar een paar mogelijkheden te noemen. Mijn gut feeling blijft bij een combi van tungolie en schellak, maar dat is dus maar een gok... Wel durf ik te stellen dat je dit type product relatief eenvoudig zelf zou kunnen samenstellen...
 
Laatst bewerkt:

Mtonk

Nieuw lid
4 sep 2019
14
1
Omgeving Eindhoven
Dankuwel voor de reactie Henk. Dit klinkt inderdaad wel logisch wat u zegt. Zelf niet zo thuis in het zelf maken/samenstellen van dergelijken vandaar opzoek naar een soort gelijk product dat hier verkocht wordt. Bedankt voor de hulp.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.