hangend tv meubel

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
hallo allemaal,

aangezien ik op school met alle opdrachten klaar ben heb ik besloten een tv meubel te gaan maken. het meubel zal gemaakt gaan worden van massief eiken.

Schermafbeelding 2015-01-16 om 15.38.06.jpg

na veel ontwerpen maken ben ik hier op uit gekomen. ook bij ontwerp lessen heb ik veel met een interieur architect overlegd en zo tot het idee gekomen van de wand er achter. de fronten worden hoogglans wit en er komt een achterwand achter die ook hoogglans word. achter deze wand zal een led strip verwerkt worden.

na alle onderdelen verlijmd te hebben en opmaat gezaagd alles eerst droog gepast. alle domino verbindingen klopte dus kon die gelijmd worden.

IMG_0880.jpg

hier na de fronten op maar gezaagd en dan is dit ongeveer het eind resultaat.

IMG_0883.jpg

alleen nog een achterwand op maat zagen, het meubel in de mono coat oyster zetten en de mdf onderdelen schilderen dan is die klaar.

het meubel is al thuis helaas kon niemand hem op halen geen probleem dan maar in de trein.

IMG_0886.jpg

als het meubel aan de muur hangt zal ik nog wat foto's posten.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Leuke opleiding :). Ga je de achterwand nog scharnierend maken (zoals een deur)? Lijkt me makkelijk als er evt nog een berg kabels verwerkt moeten worden.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi om studenten te zien op deze forum met hun schoolse creativiteit.
Ik waardeer dit ten zeerste wat u hier toont.
Compliment met uw realisatie.
Je hebt het in u.
Doe zo verder.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Bedankt voor de reacties. De achterwand zal ook aan haaklatten komen te hangen dus dan kunnen eerst alle kabels er door heen en dan terug hangen. En daar na het meubel er aan hangen en de tv er aan.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
het meubel is op afwerken na af. vandaag hoogglans verf wit gehaald en mono coat.

IMG_0894.jpg

ik hoop binnen twee weken een nieuwe tv te hebben zodat het meubel gelijk helemaal afgemonteerd kan worden. ik houd jullie op de hoogte
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Je brengt me op een idee met die haaklatten.
Wij zijn aan het rondkijken naar een ander huis. Dat wordt kleiner dan we nu hebben, dus veel van jet meubilair in de woonkamer kan niet mee.
Nu heb ik al het idee om mijn toekomstige werkplaats uit te rusten met een haaklatsysteem, maar misschien is dat ook wel wat voor een wand in de woonkamer.......

Eens zien wat de directie daarvan vindt :confused:
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
ik heb tien weken lang bij stage alleen maar meubels gemaakt met haaklatten. ik vind het het makkelijkste systeem als een meubel aan de muur moet komen.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
mooi zo, als iemand vragen heeft over het maak proces of over de haaklat of zo aangezien ik veel mensen ken die de haaklat niet kennen, kom maar op met de vragen ik zal ze zo snel mogelijk proberen te beantwoorden.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
hallo allemaal,

het project heeft even een week stil gelegen maar nu weer vol op bezig.

de achter wand staat voor de eerste keer in de grond verf.
IMG_0903.jpg

alleen de randen staan in de grond verf aangezien dit de achterkant is en je ziet alleen de randen als je er achter kijkt. er moet nog een stuk af aan de boven kant maar door het weer maar eerst begonnen met de randen verven en dan komt die rand wel morgen als de sneeuw weer weg is haha.

maandag hoop ik de eerste laag hoogglans aan te brengen en dan zien of die dan af is of dat er nog een laag hoogglans op moet.

meer foto's volgen.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
het meubel is eindelijk af. op het weg werken van de nodige speaker kabels die nog in een kabelgoot over de plinten moeten na is alles af.

tv meubel.jpg

voor de mensen die de formaten willen weten om een idee te hebben hoe groot het is:
-meubel 1200x420x220mm afgewerkt in mono coat oyster
-achterplaat 1500x1200x18mm hoogglans wit
-tv 42 inch sony 42w805b

op een probleempje na dat ik sommige kabels te weinig heb laten uit steken na vind ik het super gelukt. nu moet ik me speaker kabels op een nog al on handige manier er in doen maar het is gelukt.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.