Handvaten voor schaaf

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Verkoopt er iemand nieuwe houten handvaten voor stanley schaven? bijvoorbeeld in china. Zoals op bijvoorbeeld de silverline schaven zitten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ja, maar ik heb voorlopig genoeg andere projecten, dus ik zou ze liever gewoon ergens kopen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Die plastic handvaten wil ik juist vervangen. Ik heb een aantal stanleys met plastic en ik vindt hout gewoon prettiger. Ik hoopte er een stel goedkoop aan te schaffen.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
916
318
Die plastic handvaten wil ik juist vervangen
Kan ik me goed voorstellen. Ik heb inmiddels van al mijn schaven, voor zover voorzien van plastic, houten handvatten gemaakt. Hardpoint zagen van Bahco, nieuwe handgreep van hout. Enkel nog een paar oude beitels van Bahco nog niet onder handen gehad, maar die komen ook nog aan de beurt. Ik houd gewoon niet van dat gladde spul in m'n handen. :(
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Voor dat geld van die luban handvaten kan je een complete silverline schaaf met houten handvaten kopen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik dacht meer langs de lijn van alleen handvaten in china kopen. Als een hele schaaf hier 3 tientjes kost, kunnen die handvaten nooit meer dan een euro kosten. Maar nu nog een leverancier vinden.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.842
896
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik had ook nog even op etsy gekeken. Hele mooie van cocobolo. Ik denk dat je deze niet onder de 100 euro hier hebt. Nou voor dat bedrag zelf maken.
Anders de kringloop langs. Complete schaaf voor weining.
Mmm, cocobolo lijkt me nou niet de meest aangewezen houtsoort voor een schaafhandvat? Wel mooi overigens - hoewel het wel langzaam zwart wordt in de praktijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: LFlab

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Als ik ze toch zelf moet maken worden het stukken tropisch hardhout. Daar heb ik toch een verzameling van. De kleur vindt ik niet echt boeiend. Worden dan stukken oud kozijnhout.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Je hebt in ieder geval iets gevonden. De handvaten zijn bijna net zo duur als de complete schaaf, dus dat schiet ook weer niet op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.