Handschaaf Black&Decker No. 10

Rik Hechtel

Actieve deelnemer
22 jul 2022
80
17
Vlaanderen
Dag,

Even voorstellen: dit is mijn eerste post op deze fora, maar heb al een beetje rondgeneusd. Ik ben 67 en start in september de (avond)opleiding meubelmaken in het volwassenenonderwijs. Na 45 jaar achter pc's, laptops vergader- en andere tafels wil ik eindelijk iets met mijn handen (en een beetje verstand) doen!
Hier is de vraag: Na aanschaf van enkele (tweedehands)gereedschappen zoals beitels, zweihaak, hoeklat e.d , kreeg ik van een vriend een handschaaf B&D no 10.
Deze schaaf heeft geen beitel zoals een "normale" schaaf maar er moet een mesje in.

Kent iemand deze schaaf en zijn er tips e.d ivm reservemesjes? Kortom alle feedback is welkom

Ik voeg er nog foto's aan toe.
De schaaf was (een beetje) verroest en dus heb ik de zool geschuurd op een vlakke plaar met daarop schuurpapier van 80. In het midden van de (achterste?) zool is nog een kleine holte, maar dat krijg ik nog vlak.

Dankjewel voor uw commentaar
 

Bijlagen

  • IMG_2005[1].JPG
    IMG_2005[1].JPG
    160,5 KB · Weergaven: 54
  • IMG_2006[1].JPG
    IMG_2006[1].JPG
    156,8 KB · Weergaven: 52
  • IMG_2007[1].JPG
    IMG_2007[1].JPG
    97,5 KB · Weergaven: 50
  • IMG_2008[1].JPG
    IMG_2008[1].JPG
    80,4 KB · Weergaven: 54

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.165
2.629
Ik heb er een van parano, met zwarte plastic handvaten. Ik heb hem ook gekregen. De mesjes kan je van stanley kopen. Gaan per 5 stuks de RB 108
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.