Handmetaaldetector. Welke gebruik jij?

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.388
1.185
Nootdorp
Nadat ik deze week voor de 3e een schroef had in een stuk oud hout, ben ik op zoek gegaan naar handmetaaldetector. Nu heb je handscanners, metaaldetectoren, pinpointers, visitatiescanners. In alle reviews kom ik niets tegen over het opsporen van schroeven in hout. Zijn er houtbewerkers die een handmetaaldetector hebben en die zijn ervaringen kan delen. Op dit forum zie ik een hit uit 2016 en als ik kijk op verschillende websites variëren de prijzen tussen 20 euro en 6.200 euro.

Ik hoop onder de 100 euro een goede keuze te maken. Ik gebruik de scanner ongeveer 20 keer per jaar.

Alvast dank om te reageren!

• Leuk
Waarderingen: WZN

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.980
1.145
Omgeving Eindhoven
Ik heb deze:

en ben er heel tevreden mee. Geeft goed de spijkers aan, zelfs iets dieper in het hout.
Het heeft mij al wel wat kettingen voor de kettingzaag, zaaglinten en messen van de vlakbank bespaard.

• Leuk
Waarderingen: Henk H

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.480
846
Die had ik afgelopen woensdag moeten hebben!
Heb een zijplank van het bed van wijlen mijn schoonouders omgevormd tot drempel voor de en-suite deuren bij mijn dochter. Bij Meubelfabriek Oisterwijk brak blijkbaar ook weleens een schroef. Ik had hem niet gezien maar mijn vandiktebankje heeft hem toch gevonden...

• Wow
Waarderingen: Jan van den Broek

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.388
1.185
Nootdorp
Ik heb deze:

en ben er heel tevreden mee. Geeft goed de spijkers aan, zelfs iets dieper in het hout.
Het heeft mij al wel wat kettingen voor de kettingzaag, zaaglinten en messen van de vlakbank bespaard.
hmm. Niet onder de 100 euro. Maar goed advies is ook geld waard. En het besparen van mijn messen en veel gedoe met vervanging is dan ook meteen opgelost. Over een paar dagen heb ik er ook een in huis.

dank.

• Leuk
Waarderingen: klusrob

WZN

Actieve deelnemer
23 nov 2024
30
16
Bruinisse
Lidl heeft op dit moment een metaaldetector a 10€ in het assortiment
Ik heb deze onlangs gekocht om spijkers in oude eiken balken te detecteren. Werkt goed.
Sluit mij aan bij hans, ik heb de Parkside detector al ruim een jaar in gebruik, laatst even 30+ oude gebruikte balken en 50 planken moeten zagen, even snel voor het zagen in de buurt van de markering nog even de detector erlangs halen, was toch blij dat ik hem had, anders kon ik direct een nieuw blad steken of zelfs erger !

Voor die prijs hoef je echt niet te tobben.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.