Hammer N4400 lintzaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.700
1
Boirs, België
Hierbij verkoop ik mijn Hammer N4400 lintzaag.
bouwjaar 2012
3x400v

Reden, aankoop Felder FB620 (volgende week geleverd)

Standaard versie met klassieke geleiding, goede staat en perfecte werking, stopschakelaar in deur uitgeschakeld want gaf problemen (kan dus draaien met deur open)
Met handleiding en een stapeltje gebruikte tuffsaws linten.

Richtprijs €1300 incl BTW of een goed bod. Beschikbaar eerste week januari als alles goed verloopt.
Af te halen in Boirs 4690, kan hem eventueel ook leveren tegen vergoeding.

P1030822.jpg

P1030821.jpg

P1030820.jpg

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.085
5
Leiderdorp
Je koopt als particulier toch altijd inclusief de BTW. Die moet Timothy ook weer afdragen. Als je hem nieuw koopt bij Felder moet je de BTW ook betalen. Die steekt Felder niet in zijn zak, die moeten dat ook afdragen.

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.700
1
Boirs, België
In ieder geval zou een particulier ze voor ongeveer hetzelfde verkopen, het verschil is dat ik dan meteen 21% moet geven aan de staat, en later nog eens 30% van wat overblijft.
Hmmm, misschien steek ik ze beter in de fik :confused:

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
3.002
109
Riemst
In ieder geval zou een particulier ze voor ongeveer hetzelfde verkopen, het verschil is dat ik dan meteen 21% moet geven aan de staat, en later nog eens 30% van wat overblijft.
Hmmm, misschien steek ik ze beter in de fik :confused:

Kan je ze niet volledig afschrijven tot restwaarde nul en dan particulier verkopen?
Eventueel via een omweg.

Bert Vanderveen

Post veel
1 sep 2015
1.589
104
Enschede, Twente
Kan je ze niet volledig afschrijven tot restwaarde nul en dan particulier verkopen?
Eventueel via een omweg.

Zeler in NL mag dat niet — een machine heeft na de afschrijvingsperiode altijd nog een economische waarde & de fiscus houdt heel goed in de gaten of dat correct afgehandeld wordt.

De N4400 is trouwens een hele goede machine. Heb er zelf eentje sinds een paar maanden (particulier gekocht, dus…).

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.700
1
Boirs, België
De machine is gereserveerd voor een koper, indien er nog interesse is mag je mij nog steeds contacteren in het geval dat de verkoop uiteindelijk niet doorgaat.

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.172
78
Ik ben ook op zoek naar een 3800 of 4400, ik hou me alvast aanbevolen als ze nog te koop staat en Benoit geen interesse heeft.

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.172
78
Even naar Tema gebeld, deze is blijkbaar uitsluitend bedoeld voor de Duitse en Oostenrijkse markt. Was anders wel een heel goed alternatief geweest, thanks for sharing!

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
3.002
109
Riemst
Deze moet je gewoon kunnen bestellen. Felder kan volgens EU regelgeving niet verhinderen of belemmeren dat je in DE of AT besteld.
Is onlangs nog op het nieuws geweest.

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.891
2
Flevoland
Deze moet je gewoon kunnen bestellen. Felder kan volgens EU regelgeving niet verhinderen of belemmeren dat je in DE of AT besteld.

Tuurlijk wel, ze rekenen gewoon een heeeeeeel hoog leveringstarief
als je hem kunt bestellen met een duits adres (net over de grens ofzo) dan zal het wel lukken

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.085
5
Leiderdorp

Dan zal je dat artikel moeten delen, want ik denk dat het hier niet op gaat. Je kunt dezelfde artikelen best in een ander land kopen, maar dan koop je waarschijnlijk ook bij een andere leverancier.

Dat gaat hier niet op, want je koopt altijd bij de enige verdeler die Felder heeft in een land, die geen belang heeft en je dus doorverwijsd naar de importeur van je eigen land.

Maar ik heb het al vaker geschreven, als de prijs van een Hammer je niet aan staat, koop je toch gewoon wat anders. Het lijkt wel de heilige graal af en toe, maar het is gewoon een machine waarvan er vele andere merken en types te koop zijn.

De machine die hier wordt aangehaald is trouwens de N3700 en niet de N3800. Er zit verschil in kwaliteit en afwerking, en dus ook in prijs. Lijkt me niet dat dezelfde Felder afwerking nog veel doorsijpeld in een machine van iets meer als €1000,-. Dat zit op het niveau van een Record Power, niets mis mee, maar bij Felder kunnen ze geen Mercedes verkopen voor de prijs van een Ford Focus.

Heb namelijk nog geen ervaringen gelezen van mensen met een N3700, dus de kwaliteit moet de prijs nog verantwoorden.

GH1

Post veel
8 aug 2017
759
47

Niet helemaal..... de EU regelgeving gaat alleen over online aankopen, en zelfs dan zijn er nog genoeg beperkingen: https://twinklemagazine.nl/2016/05/webwinkels-niet-verplicht-in-heel-europa-te-verkopen/index.xml

En verder is er genoeg andere wetgeving waarmee leveranciers/distributeurs geen levering buiten het eigen gebied hoeven te doen. Of om anderen dat te verhinderen.

Het enige alternatief is dan zelf ophalen of locaal te laten bezorgen, maar dat is vaak niet praktisch.

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.172
78
William: zo heel erg veel zit de prijs niet onder die van de 3800? Scheelt hem, in geval van de 230v, zelfs maar een 50€ excl btw. Voor de 3x400 is dat 125€ excl. Zit er ook zoveel verschil in bouwkwaliteit dan tussen de 3800 en de 4400?

ornament

Post veel
29 nov 2011
1.504
13
Ik heb mij ooit eens geïnformeerd naar de transportkosten van een tweedehandsmachine die bij Neureiter ( Oostenrijk) stond.
Kon niet geleverd worden want: tweedehands machines kregen ze daar niet verzekerd. Nieuwe was geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.