Hammer c3.31

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
252
11
goede middag ,
ik heb een hammer de C3.31 combinatiemachine op drijfkracht. Als ik deze zou willen laten werken op een generator, samenwerkend met een 3.0 Kw zware stofafzuiging ,hoe "zwaar" zou deze dan moeten zijn om probleemloos te kunnen werken in een afgelegen schuur ?
Specs zijn 3x400 v 50 hz Motor power 4.0 HP (3.0 kW) S6/40%
Zou ik voldoende hebben aan 8.0 Kw en 8.0 Kva
Gedankt en vr groeten
stef
 

jmartens

Actieve deelnemer
28 dec 2014
150
45
Ik kan de berekening niet voor je maken, maar over het algemeen is de aanloopstroom (stroom nodig bij het starten van iets dat stilstaat) hoger dan de stroom die nodig is om iets dat al draait op een stationair toerental te houden. Dit komt door het natuurkundige verschijnsel massatraagheid.
Wellicht iets om rekening mee te houden, geen idee of een generator hier tegen kan.
Dit kan deels tegengegaan worden door bij drie fasen gebruik te maken van ster/driehoek schakelingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: stefke

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.499
961
Riemst
De nodige KVa's zijn ongeveer de Kw x 1,2. Een motor verbruikt meer stroom dan er in vermogen omgezet wordt (uitleg kort door de bocht). Die 8 KVa zou dus moeten volstaan.
Aanloopstroom bij die Hammer machine valt heel goed mee. Dat is niet te vergelijken met de gietijzeren mastodonten van vroeger waar veel massa in beweging moest worden gezet. Wat helpt is afzuiging pas starten na combine.
 
  • Leuk
Waarderingen: stefke

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
Gaat deze generator hele dagen draaien? Koop dan een knappe 20 kw diesel. Die kleine rammelbakjes zitten dan zo aan hun uren en je blijft diesel bij vullen.
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
252
11
het is voor hobbymatig gebruik, enkele dagen per maand denk ik zo. Dus niet hele dagen na elkaar.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
Wat voor brandstof? Geluiddemping belangrijk? Chinesium rammelbakken heb ik persoonlijk geen goede ervaringen mee, dus koop bij een leverancier waar je hem om kan ruilen als er een klep in de zuiger achter blijft. Let goed op de bedrijfsuren en houdt je aan de olieverversingsrichtlijn. De olie wordt zeker bij een luchtkoeler erg warm en verouderd daar door snel. Dat resulteert in uitgelopen big end lagers. Losse onderdelenzijn vaak slecht te verkrijgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.