Hammer C3 31 - Stofafzuiging

bernad

Actieve deelnemer
18 jun 2010
118
12
Vlaamse Ardennen
denkoning.be
Beste collega's houtbewerkers,

Na meer dan tien jaar (tevreden) met mijn Hammer C3 31 gewerkt te hebben stel ik vast dat de buis van de stofafzuiging (in de machine) door de ouderdom is aangetast: barsten en scheuren. Ik ga d'er vanuit dat dit een normaal ouderdomsverschijnsel is. Ik stel me wel de vraag op welke manier ik, op een handige/eenvoudige wijze, toegang krijg tot deze buis. Ook de aankoppeling ter hoogte van het zaagblad baart me zorgen: deze is in de vorm van een smalle lange rechthoek.
Mijn vraag is of iemand enige ervaring heeft met betrekking tot het vernieuwen van deze buis-stofafzuiging.
Groeten,
Bert
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Ik heb hetzelfde probleem gehad en in dit topic beschreven. Voor het herstel een stuk 125mm slang gebruikt, die kon ik gemakkelijker om dat rechthoekige stuk klemmen. Blijft wel het nadeel dat je een verloopstuk moet creëren bij de uitgang van de machine naar buiten omdat die maar 100 mm is:(

Succes! Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.