Hammer A3 31 SilentPower

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Na heel lang sparen en twijfelen (ben nu eenmaal een eeuwige twijfelaar) is de kogel eindelijk door de kerk en heb ik deze week een Hammer A3 31 besteld.
Jammergenoeg waarschijnlijk nog 2 maand wachten, maar toch super vooruitzichten.

Een tijdje geleden had ik een post gezien van iemand die zelf een onderstel op wielen had gemaakt voor deze machine (dacht ik), maar na lang zoeken kan ik die post niet meer terug vinden. Kan iemand mij misschien in de goeie richting sturen want ik zou een gelijkaardig onderstel willen maken voor dat de machine hier is.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
400
Super! Proficiat met de aankoop alvast :cool:

Bedoel je de Jet van fganon?

 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS en Fluo

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
400
Graag gedaan! Frits is trouwens heel vriendelijk en behulpzaam, ben er zeker van dat hij je nog wel wat extra foto's wilt voorzien als je hem erachter vraagt.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Proficiat met je aankoop,ik had ook al diverse offertes liggen ook uit duitsland maar kwam op marktplaats een jet 310hh tegen voor een leuke prijs

ik heb er net 1 gemaakt van staal hoekijzer,voor een jet 310 met silent power as.staat al even te wachten tot we weer naar Frankrijk kunnnen waar hij komt te staan.Ben benieuwd of het werkt anders heb ik hier een houten voorbeeld waarvoor dank.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Daar ga je veel plezier aan beleven! Ik heb de mijne op een stalen onderstel staan met zwenkwielen. Zie dit topic.
Het onderstel is daar niet heel goed te zien, in ieder geval niet hoe het in elkaar zit, maar het is hetzelfde idee als bij mijn Harvey.

Rob
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Wat een verschil met mijn DeWalt, is een totaal andere klasse :eek:
20200819_083228.jpg
Alles is zoveel steviger en stabieler. En stil! Ik heb geen gehoorbescherming meer nodig.
Heb de machine volledig gemonteerd en schoongemaakt en dan eens een stukje Wengé gevlakt en op dikte gebracht. Het resultaat is perfect en zo glad dat je het eigenlijk niet meer zou moeten schuren om af te werken.
20200819_083242.jpg
Het enige waar ik nog vragen bij heb is het vandikte systeem wiel. De verkoper had mij deze upgrade aangeraden, maar ik snap de werking nog niet helemaal. Dus ik zal hem nog eens contacteren om meer info te krijgen, of misschien dat iemand hier mij het kan uitleggen. Het wiel bevat bovenaan een teller, is het de bedoeling dat deze de exacte dikte weergeeft of het verschil of iets anders :rolleyes:?
Kon hiervan ook niet onmiddelijk iets vinden op het internet
20200819_083443.jpg
 

Willi

Actieve deelnemer
27 okt 2016
77
10
Wat een verschil met mijn DeWalt, is een totaal andere klasse :eek:
Bekijk bijlage 90266
Alles is zoveel steviger en stabieler. En stil! Ik heb geen gehoorbescherming meer nodig.
Heb de machine volledig gemonteerd en schoongemaakt en dan eens een stukje Wengé gevlakt en op dikte gebracht. Het resultaat is perfect en zo glad dat je het eigenlijk niet meer zou moeten schuren om af te werken.
Bekijk bijlage 90267
Het enige waar ik nog vragen bij heb is het vandikte systeem wiel. De verkoper had mij deze upgrade aangeraden, maar ik snap de werking nog niet helemaal. Dus ik zal hem nog eens contacteren om meer info te krijgen, of misschien dat iemand hier mij het kan uitleggen. Het wiel bevat bovenaan een teller, is het de bedoeling dat deze de exacte dikte weergeeft of het verschil of iets anders :rolleyes:?
Kon hiervan ook niet onmiddelijk iets vinden op het internet
Bekijk bijlage 90268
Dag Bjorn, je moet de klok calibreren dmv een stuk hout en een schuifmaat. Je schaaft het hout vandikte, meet de dikte met je schuifmaat, stelt de klok in op deze dikte en vanaf dan schaaf je alles tot een tiende van een mm precies.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Dag Bjorn, je moet de klok calibreren dmv een stuk hout en een schuifmaat. Je schaaft het hout vandikte, meet de dikte met je schuifmaat, stelt de klok in op deze dikte en vanaf dan schaaf je alles tot een tiende van een mm precies.
Bedankt! En hoe stel je de klok dan in?
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
400
Werkt heel fijn, dat handwiel! Wat een enorme reclamestickers erop :D

Eindelijk! Veel plezier ermee :cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.