Hallo!

Eurt

Nieuw lid
27 jul 2019
4
6
Al een tijdje aan het lurken hier, dus wel zo netjes om me even voor te stellen:

Mijn naam is Renze en verwekt en opgeleverd in 1970. Mijn opa en vader waren begenadigd houtbewerkers, van meubels tot (zeil)boten en orgels. Omdat mijn opa zijn wijsvinger verzaagd had was voor mij vrij toegang tot de werkplaats helaas geen optie en is de paplepel van het houtbewerken aan mij voorbij gegaan. Ik heb geen twee linkerhanden en ook geen twee rechterhanden maar met de insteek van "just do it" door de jaren heen ervaring opgedaan met diy. Ik bedoel, hoe moeilijk kan het zijn ;-)

Drie jaar geleden liep ik tegen een stevige burnout aan en dat was het moment dat ik wat met houtbewerken begon. Omdat ik beperkte ruimte had begon ik met een afkort- en zaagtafel in 1, die werd vervangen door een Emcostar, wat een geweldig apparaat. Toen Corona, studenten als bovenburen, ik was er klaar mee: ik had meer ruimte en rust nodig en een jaar geleden een 70m2 huis in stad Groningen verruild voor een 2-onder-een-kap met garage op de gasbel.

Via marktplaats een gratis tandartspraktijkinrichting (zonder de fancy stuff) op de kop getikt wat nu de basis is van mijn werkplaats en sinds een maand ook een Bestcombi 2000 van Kity met degelijke stofafzuiging. En ohja een cnc speledingetje, want mijn andere hobby is computers of eigenlijk automatisering gebruiken voor de domme of repeterende dingen in het leven.

En nu?: mijn idee is om 2e hands massief houten meubels te verzagen en lijmen tot iets nieuws. Aan fantasie geen gebrek!
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
906
761
Nootdorp
Welkom. van burnout naar burn-hout. Bewaak de gasbel maar goed onder je huis. Die hebben we nog wel een keertje nodig.
 

Eurt

Nieuw lid
27 jul 2019
4
6
Welkom
Ik snap de tandartspraktijkinrichting als basis voor een werkplaats niet zo goed, maar dat zal aan mij liggen :)
Naast stoel en boortjes staat zo'n ruimte vaak vol met kasten mét veel lades...die laatsten heb ik als basis voor mijn werkruimte. In een L-vorm heb ik langs de wanden 8 onderkasten (met lades) met daarop een verhoogde ruimte (ivm afkortzaag). Daar op weer mdf afgewerkt met 2-componentenlak als werkblad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.