Hallo

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
86
36
Almen aan zee
Beste allemaal, heb me net geregistreerd hier, dus zal me even voorstellen.
M'n naam is Marcel, ik woon en werk in het oosten van het land, met m'n vrouw en met hout.
's Ochtends het koffiezetapparaat aanzetten en dan eerst m'n schuur open doen, dan kan de dag beginnen.
Ooit Meubelvormgeving gedaan in Utrecht, en daar het meest geleerd door in de werkplaats te leven.
En al m'n ontwerpen ook proberen zelf te maken.
Ben m'n eigen huis aan het verherbouwen, maak meubels, en geef op 'n middelbare school les in houtbewerking.
Betekent niet dat ik alles al weet -in tegendeel- ben heel nieuwsgierig naar 'hoe doet iemand anders dit?'
Ben wel eigenwijs. Maar vast niet de enige hier ;-)
Ik werk met droog hout, handgereedschap, en machines.
En sinds kort bezig met werkplaats op te zetten voor vers hout.
Schaafbok, haalmes, avegaar, trapdraaibank. daar gaat m'n hart wel bij open.
Ben benieuwd hoe het hier is, hoop hier wat te kunnen halen maar ook zeker wat door te kunnen geven.
Hartelijke groet, Marcel
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Welkom. Er is al een verslag over het bouwen van een toch wel professionele trapdraaibank van andre forumnaam tuoh . Helaas is hij hier door omstandigheden gestopt. Even zoeken en er is veel te vinden.
Zijn bijdrage hierover kan wel 8 of 9 jaar oud zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: ornament

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Beste allemaal, heb me net geregistreerd hier, dus zal me even voorstellen.
M'n naam is Marcel, ik woon en werk in het oosten van het land, met m'n vrouw en met hout.
's Ochtends het koffiezetapparaat aanzetten en dan eerst m'n schuur open doen, dan kan de dag beginnen.
Ooit Meubelvormgeving gedaan in Utrecht, en daar het meest geleerd door in de werkplaats te leven.
En al m'n ontwerpen ook proberen zelf te maken.
Ben m'n eigen huis aan het verherbouwen, maak meubels, en geef op 'n middelbare school les in houtbewerking.
Betekent niet dat ik alles al weet -in tegendeel- ben heel nieuwsgierig naar 'hoe doet iemand anders dit?'
Ben wel eigenwijs. Maar vast niet de enige hier ;-)
Ik werk met droog hout, handgereedschap, en machines.
En sinds kort bezig met werkplaats op te zetten voor vers hout.
Schaafbok, haalmes, avegaar, trapdraaibank. daar gaat m'n hart wel bij open.
Ben benieuwd hoe het hier is, hoop hier wat te kunnen halen maar ook zeker wat door te kunnen geven.
Hartelijke groet, Marcel
Het oosten is altijd goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.