Haastige spoed…

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Ik wil een verkeerd geboord pengat in beuk opvullen. Iemand een aanbeveling voor een hout vuller? Ik zie ze van Alabastine maar ook van osmo.

Het stuk wordt geschilderd dus hopelijk zie ik er dan weinig van.
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
225
21
Holten
Als het dekkend wordt geschilderd raad ik Repair Care DRY FLEX 4 aan. Anders opvullen met het zelfde hout en een mengeling van witte houtlijm en zaagsel.
Het houtstructuur is lastig om na te bootsen en zal waarschijnlijk door elk plamuur opvallen als glad oppervlak
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Ik zou ook een pen maken van hetzelfde hout en die erin lijmen. Maar dan wel een pen van langshout ipv kopshout zoals normaal, en letten op de richting van de nerven (om dezelfde structuur te krijgen). Dan heb je hooguit nog een paar smalle randjes om dicht te plamuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.500
961
Riemst
Woodmax met zaagmeel voor de eerste vulling. Als dit droog is afwerken met Woodmax met schuurstof. Voor grotere reparaties werkt dit beter dan witte lijm en het laat zich prima schuren. Eerst een stukje hout er in kloppen is uiteraard nooit slecht.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Woodmax met zaagmeel voor de eerste vulling. Als dit droog is afwerken met Woodmax met schuurstof. Voor grotere reparaties werkt dit beter dan witte lijm en het laat zich prima schuren. Eerst een stukje hout er in kloppen is uiteraard nooit slecht.
Bedoel je Woodmax constructie lijm?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.500
961
Riemst
Ja, de gewone constructielijm. Met andere kitlijmen gaat het ook lukken, maar geen PU kit die gaat schuimen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.