Gustaaf in da house

Gustaaf

Nieuw lid
13 okt 2023
5
5
Aarlanderveen
Hallo klusserts, na lang meegelurkt te hebben nu ook maar eens netjes voorstellen;

Gustaaf dus, onlangs heb ik de leeftijd van 64 jaren mogen bereiken en daarmee tevens het einde van mijn werkzame carrière in de digitaal forensische hoek te Rotterdam (roots in Twente).

Dat schept tijd en mogelijkheden, dus van Rotterdam verhuist naar het groene hart omdat we rust wilden en mijn schatje Ireen daar een prachtig vrijstaand huisje uit 1910 aan het water had gevonden dat volgens haar 'veel potentie' had. Dat laat zich vertalen als vier muren met een dak. Het enige -grote- minpunt is het ontbreken van een ruime schuur, maar die komt er nog wel. Voorlopig is het huis zelf 1 grote klusruimte met aardig wat gereedschap.

Dus: tijd, prachtig project, gereedschappen, door de tijd verzamelde materialen (kan alles gebruiken), enige financiële ruimte en schatje klust volop mee. Ik prijs mijzelf een gelukkig mens!

De komende jaren dus alleen maar fulltime klussen want in dat huisje moet echt alles gedaan worden. Dat gezegd, hoewel ik hout het fijnste materiaal vind om mee te werken ben ik heel mijn leven al breed geïnteresseerd in alles wat te maken heeft met bouwen, gereedschappen, dingen maken, computers etc en doe ook alles zelf, waarbij ik het mijzelf door een hang naar perfectionisme nog wel eens (te) moeilijk maak.
Maar hoe leuk is het om aan het eind van de werkdag met een drankje te gaan zitten complementeren wat je nu weer allemaal voor moois gedaan hebt?

Dit is duidelijk het beste nederlandse forum voor houtbewerking/gereedschappen en aanverwante kluswerkzaamheden waar heel veel goede kennis en kunde aanwezig is. Ik hoop hier nog veel te leren en waar mogelijk een steentje bij te dragen! .

Grtz Gustaaf

(P.s. mijn grote wens is om nog eens een catamaran van multiplex met glasvezel te bouwen. Als het huis klaar is zegt ze. Zeker ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.