Gulle gaven

woodmum

Nieuw lid
2 okt 2020
15
11
Onlangs had ik hier de vraag gesteld of iemand me aan wat hout kon helpen om mee te oefenen op de draaibank.
Ik heb wat hele lieve reacties gehad en ik heb wat leuke stukken en vele tips mogen ophalen.
Martin , Paul en Jan nogmaals bedankt!!! Hier is mijn eerste (toonbare) werkstukje.
(Een stukje essen uit de collectie van een van jullie)

Het doosje is ongeveer 5,5 cm hoog en 9 cm in doorsnede.
Het was een afvalstukje van een werkstukje wat ik nog niet kan laten zien... Maar dit viel er af, en ik zag er dit doosje in.
De passing van de deksel is zo bedoeld.
De knoesten in het hout zorgen voor een uitdaging in het werkstuk wat ik bedoeld ging maken, maar in dit doosje vind ik ze prachtig.

Nou het is nog verre van perfect, maar ik heb 7 uur lol gehad in de schuur, en heb ontzettend veel geleerd vandaag.

Groet,
Paul
 

Bijlagen

  • doosje essen2.jpg
    doosje essen2.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 56
  • doosje essen.jpg
    doosje essen.jpg
    320,5 KB · Weergaven: 54

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
De perfectie komt wel: oefening baart kunst Paul. Leuk om te lezen dat je 7 uur lol hebt gehad in de schuur en dan ook nog iets hebt geleerd: dat zijn de betere dagen > geloof me: ik herken dat:cool:.. Vooral mee doorgaan.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Dat je 7 uur lol hebt gehad is het belangrijkste!
Het resultaat is dan een leuke bijkomstigheid :cool:
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Voor die 7 uur investering in plezier heb je nog veel meer uren lol om dit kunstwerkje te gebruiken. Ik ben geen houtdraaier maar vind het er wel mooi uitzien.
 

woodmum

Nieuw lid
2 okt 2020
15
11
Voor die 7 uur investering in plezier heb je nog veel meer uren lol om dit kunstwerkje te gebruiken. Ik ben geen houtdraaier maar vind het er wel mooi uitzien.
Dank je wel! Ik ben ook wel blij met het ontwerp.
Ik hoop binnenkort eens ergens een cursus te volgen, dan kan ik laten zien wat me niet zint, en dan de oplossing krijgen...
 

woodmum

Nieuw lid
2 okt 2020
15
11
De perfectie komt wel: oefening baart kunst Paul. Leuk om te lezen dat je 7 uur lol hebt gehad in de schuur en dan ook nog iets hebt geleerd: dat zijn de betere dagen > geloof me: ik herken dat:cool:.. Vooral mee doorgaan.
Dank je wel! Tja, het zijn vooral de gereedschap sporen aan de onderkant die ik niet goed krijg.
Dubbel lastig, kops hout en het verschil in toerental met het center en de buitenrand...
Ik hoop dat ik binnenkort ergens een cursus kan doen en dan dit soort dingen uitgelegd krijgen..
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Dank je wel! Tja, het zijn vooral de gereedschap sporen aan de onderkant die ik niet goed krijg.
Dubbel lastig, kops hout en het verschil in toerental met het center en de buitenrand...
Ik hoop dat ik binnenkort ergens een cursus kan doen en dan dit soort dingen uitgelegd krijgen..
Het is leuk als je alles netjes zonder draaisporen afgewerkt krijgt.
Maar er is ook nog schuurpapier om de laatste restjes goed te krijgen.
Kopshout mooi snijdend afdraaien is niet altijd eenvoudig. Maar genoeg oefenen en dan komt het wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: woodmum

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.