Grote sterke draaibank LMS, volledig gemoderniseerd en compleet

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnbex

Nieuw lid
28 mrt 2013
12
2
foto 1 draaibank.jpg
Grote sterke draaibank LMS, volledig gemoderniseerd en compleet
Deze draaibank heeft:
- een centerhoogte van ca. 27 cm
- een sterkstroom motor, zie foto 7
- een nieuwe hoofdas met twee grote lagers, MK2, M33 x 3,5 mm, zie foto 2
- een nieuwe spindel met MK2 en nieuw handwiel (centerlijn met de hoofdas uitgelijnd), zie foto 3
- een nieuwe leunspaan met snelvergrendeling en 5 verschillende leunspanen, zie fotos 4 en 8
- een kopieerinrichting, zie foto 5
- een frequentieomvormer, waarmee de snelheid geregeld kan worden (eventueel kan de aandrijfriem ook nog worden verlegd)
en de daardoor kan de draairichting worden gekozen, zie foto 9 (en foto 6 onderaan)
- als belangrijkste een noodstopvoorziening, zie foto 6

Wegens verhuizing past de draaibank helaas niet in de kelder.
Eventueel kan de draaibank na afspraak worden bezorgd.
De draaibank is volledig funtioneel en werkt probleemloos.
Gezien de staat van de draaibank en compleetheid, bieden vanaf € 1700,-

foto 2 hoofdas.jpgfoto 1 draaibank.jpgfoto 2 hoofdas.jpgfoto 3 spindelkop.jpgfoto 4 leunspaan.jpgfoto 5 kopieerinrichting.jpgfoto 6 noodstop.jpgfoto 7 gegevens.jpgfoto 8 leunspanen.jpgfoto 9 schakelaars frequentieomvormer.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

arnbex

Nieuw lid
28 mrt 2013
12
2
Hallo Wim Kluck,
Bedankt voor je reactie. M33 x 3,5 mm is de standaard, zie ik op internet.
Moet inderdaad M33 zijn, De as is nieuw, dikker en langer en met grotere lagers.
Hierdoor is alleen de maximale opspan lengte iets kleiner geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor
Dat is wel een behoorlijke smak geld voor zo'n draaibank als ik heel eerlijk ben...
Deze banken zijn vaker hier op het forum aangeboden voor een prijs tussen de 100 en de 300 euro... Nu ziet deze er wel beter uit maar voor 1700 heb je ook een wadkin of een ander merk dat kwalitatief gezien een stuk beter is...
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

arnbex

Nieuw lid
28 mrt 2013
12
2
Dat is wel een behoorlijke smak geld voor zo'n draaibank als ik heel eerlijk ben...
Deze banken zijn vaker hier op het forum aangeboden voor een prijs tussen de 100 en de 300 euro... Nu ziet deze er wel beter uit maar voor 1700 heb je ook een wadkin of een ander merk dat kwalitatief gezien een stuk beter is...
Hallo Rene13, Ik zie geen tweedehands houtdraaibank van het merk Wadkin.
Op ▷ Wadkin gebraucht kaufen auf Maschinensucher
kost een tweedehands Wadkinmotor mert frequentieomvormer al meer dan € 300,- en een tweedehands Wadkin lintzaag € 2.400,-
Kwaliteit heeft zijn prijs en de centerhoogte is denk zelfs ca. 30 cm (zal het nog eens precies nameten).
De restauratie is gedaan door een vakman, die ook de nieuwe onderdelen heeft vervaardigd.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.502
Gaanderen
Iedereen mag vragen wat ie wil. De markt bepaald of deze prijs reeel is. Zo gaat festool 2 de hands voor (naar mijn bescheiden mening) veel te veel geld weg.
De tijd zal leren wie gelijk heeft. (al heb ik wel een vermoeden)
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Let wel, de LMSen die voor 100-300 euro langskomen zijn bankjes in een andere categorie dan deze, zeker met alle extra toeters en bellen. M.i. gaat die vergelijking dus niet helemaal op. Ik vind het wel een ondergedimensioneerd motortje (0.25 kW) voor een dergelijk grote draaibank. Dat zou ik zelfs voor een midi-maatje aan de krappe kant vinden.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Het gaat weer de kant op van veel commentaar op prijsstelling van het aangeboden goed...... en dat is eigenlijk
niet de bedoeling

Laten we het in dit geval zien als vingerwijzing naar de verkoper, maar volgens mij is er genoeg over de prijs gezegd!

Fons
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.502
Gaanderen
Het gaat weer de kant op van veel commentaar op prijsstelling van het aangeboden goed...... en dat is eigenlijk
niet de bedoeling

Laten we het in dit geval zien als vingerwijzing naar de verkoper, maar volgens mij is er genoeg over de prijs gezegd!

Fons
Fons ik dacht dit al gelezen te hebben maar wist het niet meer zeker. Heb dus de regels van marktplein hier op het forum nagelezen en kon het daar niet vinden. Reglement marktplein
 

arnbex

Nieuw lid
28 mrt 2013
12
2
Fons ik dacht dit al gelezen te hebben maar wist het niet meer zeker. Heb dus de regels van marktplein hier op het forum nagelezen en kon het daar niet vinden. Reglement marktplein
Uiteindelijk is vraag hoeveel 1700 meer is dan slechts 1500 voor een Wadkin. Dat doet de vraag oproepen wat de specificaties en extra waren van die Wadkin. Onderhandelen kan natuurlijk altijd.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Laat ik de interesse dan openen door te informeren naar de standplaats? Ik kijk al tijden latent naar draaibanken en dit zou een interessante kunnen zijn, doch niet voor de vraagprijs :).
 

arnbex

Nieuw lid
28 mrt 2013
12
2
Eventueel kan de draaibank na afspraak worden bezorgd.
Laat ik de interesse dan openen door te informeren naar de standplaats? Ik kijk al tijden latent naar draaibanken en dit zou een interessante kunnen zijn, doch niet voor de vraagprijs :).
Hallo trigger,
Momenteel staat de draaibank nog in Delft, maar zoals gezegd "Eventueel kan de draaibank na afspraak worden bezorgd." Ik heb een Vito busje en kan eventueel de draaibank langsbrengen.
De draaibank is in goede orde en heeft alle "features" van een nieuwe draaibank. Links/rechts draaien, elektronische toerenregeling enz. Ik hoor wel wat de bod is.
 

arnbex

Nieuw lid
28 mrt 2013
12
2
Eventueel kan de draaibank na afspraak worden bezorgd.

Hallo trigger,
Momenteel staat de draaibank nog in Delft, maar zoals gezegd "Eventueel kan de draaibank na afspraak worden bezorgd." Ik heb een Vito busje en kan eventueel de draaibank langsbrengen.
De draaibank is in goede orde en heeft alle "features" van een nieuwe draaibank. Links/rechts draaien, elektronische toerenregeling enz. Ik hoor wel wat de bod is.
.... wat je bod is.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Eric55
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.