Grote stammen verplaatsen

Terribel

Actieve deelnemer
4 okt 2020
27
3
Goes
Hallo iedereen,

In mijn tuin liggen deze grote stukken eik die ik graag zou willen verzagen tot planken. We krijgen echter de zaagmolen niet tot in de tuin vanwege een lage garage. De stammen moeten dus buiten geraken,tot op de oprit. Heb me al suf gezocht, maar is er een manier om dergelijke stammen te transporteren?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 963BA6BF-3068-488D-8141-371F9F999057.jpeg
    963BA6BF-3068-488D-8141-371F9F999057.jpeg
    290,8 KB · Weergaven: 78

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Op rolletjes ? En met genoeg mankracht,
Beetje moeilijk in te schatten van een foto
Moet het door de garage heen ?
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Wat zijn de afmetingen van de deur/poort waar deze door moeten?
En hoe kwetsbaar is het voorste deel van de tuin (terras?)
Mogelijk iemand met een mini/compacttractor om ze te verslepen?
Anders met een lier als ze in een rechte lijn naar de oprit kunnen en er een ankerpunt daar gemaakt kan worden (flink voertuig/tractor/vrachtwagen).
Mogelijk zijn ze eerst aan 1 kant iets op te tillen met een hydraulische lift om er een dolly onderste schuiven als ze eenmaal op harde ondergrond liggen.
Edit, met dat laatste bedoel ik idd iets zoals Wouter tegelijk met mij post…
 
  • Leuk
Waarderingen: Hed

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ja hoor, wel een beetje stevige.
Ik heb zo al menig stammetje verplaatst.
Met een paar ronde palen gaat het ook prima als het terrein een beetje vlak is.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Nog één vraagje: zo op het oog zit er een knik halverwege de stam. Ga je planken met knik gebruiken, of zaag je die later allemaal doormidden? Dan kun je wellicht nu de stam halveren, dat maakt transport veel gemakkelijker.
 

Johannes77

Actieve deelnemer
16 sep 2016
141
23
Drachten
Hallo iedereen,

In mijn tuin liggen deze grote stukken eik die ik graag zou willen verzagen tot planken. We krijgen echter de zaagmolen niet tot in de tuin vanwege een lage garage. De stammen moeten dus buiten geraken,tot op de oprit. Heb me al suf gezocht, maar is er een manier om dergelijke stammen te transporteren?

Alvast bedankt!
Doe het zoals in oude tijden. Rollen er onder en duwen maar. Elke rol die er achter onderweg komt voor er weer onder enz... totdat je bent waar je wilt zijn. Zelf op die manier met zn tweeën lasten verplaatst die we met 10 man niet getild kregen. We denken vaak te moeilijk maar vroeger waren ze zo gek nog niet
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.