Grondschaaf

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
639
101
Sterksel
Na het bekijken van een uitleg van Rob Cosman over het toepassen van een grondschaaf, heb ik besloten er 1 op mijn wensenlijstje te zetten. Hij werkt er super makkelijk bv pennen van een pen/gat verbinding mee bij. Met een beitel gaat dat toch een stuk minder handig.

Bij een grotere van bv Lie-Nielsen, heb je de keuze om die met een open of gesloten 'throat' te kopen. Kleven er nadelen aan 1 van deze 2 opties?
 

Handtools only

Actieve deelnemer
3 nov 2018
726
749
de buurt van den bosch
Een grondschaaf met een open throat wordt meer gebruikt voor bv inlegwerk bij fineren.Je hebt meer zicht als deze open is.Bij een gesloten throat heb je meer stabiliteit omdat deze geen opening heeft.Deze is beter voor groeven en bv pennen vlak maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
639
101
Sterksel
Ok, zoiets bedacht ik me ook.
Misschien interessant om te zien over welke uitleg ik het heb:

 

Handtools only

Actieve deelnemer
3 nov 2018
726
749
de buurt van den bosch
Als je dat houten plaatje erbij maakt sla je 2 vliegen in 1 klap.Ik heb deze zelf er ook bij gemaakt voor meer bereik.Als je het plaatje eraf haalt gebruik je het voor inlegwerk.Ik heb beide.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
639
101
Sterksel
Als je dat houten plaatje erbij maakt sla je 2 vliegen in 1 klap.Ik heb deze zelf er ook bij gemaakt voor meer bereik.Als je het plaatje eraf haalt gebruik je het voor inlegwerk.Ik heb beide.
Heb je dan een kleine zoals deze:

of toch een grotere:

Die laatste lijkt me handiger voor het meeste van het werk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.