Greeploos, welk profiel of hoe te doen ?

janoel

Actieve deelnemer
3 dec 2011
33
0
Besten,

Ik ben een keuken aan het uittekenen die volledig greeploos moet zijn. Dus niets van beslag aan de fronten, maar beslag aan de corpus. Geen enkel probleem voor de horizontale lades en deuren, daarvoor wordt dit gebruikt: http://easylink.hafele.com/is-bin/I...Category&GlobalIndex=2&NavigationSource=Image

Maar voor kolomkasten, waar een verticale greep vereist is, hebik een ander soort profiel nodig om op de kopse kanten van de corpus te kunnen lijmen. Iemand een idee welke leverancier of producent dit heeft ?

mvg
 

tuoh

Oud hout
Bij kasten met blinde greep zijn alle grepen horizontaal geplaatst, dus ook bij de kolomkast(en). Voor het openen en sluiten van de kolomkast maakt het niet uit waar de greep zich bevind, de zijkant, bovenkant, of midden, alle posities werken.

Bij te hoge kolomkastdeuren word de lijn van de grepen van de onderkasten doorgetrokken, dit wil zeggen dat de deur van de kolomkast uit twee delen bestaat die gekoppeld worden door de blinde greep. Op deze manier creëer je een greep midden in de deur. Tenminste toch al visueel, soms kan het profiel niet gebruikt worden (toestel) en moet er een andere oplossing komen. Beide delen worden dan gekoppeld door een dun stuk gespoten Alu, of een stuk HPL, het bovenste deel word dan onderaan op 45° gefreesd, zo heb je ook hier een rand om de deur te openen.

Je kan trouwens veel beter alle deuren op 45° frezen, dan heb je geen dure blinde grepen nodig, maar enkel een smalle strook 18mm plaatmateriaal.


Mvg,

André
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.217
525
Eanske
ingoogni.nl
Kan toch ook helemaal zonder profiel? Moet je tegen het deurtje duwen om hem open te krijgen. Weet even niet hoe het benodigde onderdeeltje heet, maar het is een magneetje dat je induwt en dan vergrendeld of ontgrendeld.

I.
 

janoel

Actieve deelnemer
3 dec 2011
33
0
Besten,

Ik weet dat dit allemaal mogelijk is, en werken met tip-on werkt ook, maar ik wil duidelijk maken dat ik hier geen gebruik van ga maken. Waarom? Mede omdat er een inbouwkoelkast wordt geïntegreerd, en je deze nooit openkrijgt met tip-on of dergelijke. Ik zoek duidelijk een verticale greepprofiel om op de kopse kant van de corpus te monteren.

mvg
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Nederig vergeving gevraagd als ik een stomme vraag stel, maar waarin verschilt een verticaal greepprofiel van een horizontaal greepprofiel wat een kwartslag is gedraaid?
 

janoel

Actieve deelnemer
3 dec 2011
33
0
Graag personen met ervaring omtrent dit onderwerp.

Horizontale plaatsing is geen probleem daar je alle plaats hebt voor montage, bij verticale plaatsing ligt dit iets anders. Bekijk de profielen op Hafele en je zult het begrijpen.
mvg
 

janoel

Actieve deelnemer
3 dec 2011
33
0
Emilio, jij bent mijn held.
Het syteem van link 1 wens ik niet te gebruiken want je ziet (als de kasten gesloten zijn) nog steeds de alu/RVS profiel, en dat stoort.
Ga naar de pdf op pagina 11 en kijk naar plaatje nr.15 --> Zo'n systeem moet ik hebben ! Als iemand weet waar ik dat bestellen kan ?!

veel dank !
 

janoel

Actieve deelnemer
3 dec 2011
33
0
Neen,

Het is specifiek dat extrusieprofiel van 19,5 x 18 dat ik zoek...
Bij plaatsing geeft dat het mooiste resultaat. Zodoende zie je geen lelijk alu of rvs als de fronten toe zijn.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.279
215
't hoofd van Overijssel
Neen,

Het is specifiek dat extrusieprofiel van 19,5 x 18 dat ik zoek...
Bij plaatsing geeft dat het mooiste resultaat. Zodoende zie je geen lelijk alu of rvs als de fronten toe zijn.

Kan je niet met de boven frees een holling over tien centimeter uitfrezen.

holprofiel.jpg
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Misschien snap ik het verkeerd, maar het voorbeeld van de verticale grepen die je zelf poste komt overeen met de greeplijsten die ik in mijn eerste link plaatste.
Je hebt dan altijd meer ruimte tussen de kasten en je blijft de lijst zien, maar dit heb je horizontaal toch ook? Kun je anders niet een tekeningetje maken van de situatie die je wilt maken?
 

janoel

Actieve deelnemer
3 dec 2011
33
0
Awel, de situatie is geïllustreerd op die pdf die je stuurde op pg.11 afbeelding 15.
Dit wil ik verticaal toepassen..

mvg
 

edwin_jager

Nieuw lid
14 apr 2013
2
0
makkinga
Besten,

Ik weet dat dit allemaal mogelijk is, en werken met tip-on werkt ook, maar ik wil duidelijk maken dat ik hier geen gebruik van ga maken. Waarom? Mede omdat er een inbouwkoelkast wordt geïntegreerd, en je deze nooit openkrijgt met tip-on of dergelijke. Ik zoek duidelijk een verticale greepprofiel om op de kopse kant van de corpus te monteren.

mvg

er zijn zeker wel systemen verkrijgbaar voor koelkasten zodat je ook hier tip-on kunt gebruiken.
enige nadeel is waarschijnlijk wel de prijs hiervan omdat het elecktronisch werkt met een knop op de onderkant van de kast die je met je voet kunt bedienen.
heb dit systeem laatst gezien op de interieurbouwbeurs in hardenberg.
het systeem was van het merk grass

mvg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.