grafmonument zo goed als klaar

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Het grafmonument wat ik op verzoek van mijn jachtvriend maakte is zo goed als klaar.
Inmiddels is mijn vriend overleden.

Er zijn geen spijkers in verwerkt. Alles pen en gat.

Al met al een hele klus geweest. Maar mijn vriend vond het mooi en wilde er wel onder rusten zei hij.

Ik heb vast nog wel vragen over hoe ik het monument af kan werken. Op zich mag de natuur haar werk doen.
Hoofdzaak is, dat het naamplaatje een goede bewerking krijgt. Ik denk aan gekookte lijnolie.
 

Bijlagen

  • 20201026_155422.jpg
    20201026_155422.jpg
    1 MB · Weergaven: 145
  • 20201026_155434.jpg
    20201026_155434.jpg
    930 KB · Weergaven: 143
  • IMG-20201027-WA0000.jpg
    IMG-20201027-WA0000.jpg
    165,2 KB · Weergaven: 144
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en Kor

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.253
300
Heelsum
Gecondoleerd met het verlies van je vriend. mooi om zo een tastbare herinnering te maken voor hem. Heb je het ontwerp nog wel samen met hem gemaakt? Waar wordt het geplaatst, op zijn graf gezien je zegt wil er wel onder rusten?
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.199
562
Zoiets aan elkaar kunnen vragen... dat is Vriendschap.
Sterkte met het verlies. Zijn rustplaats is een natuurbegraafplaats?

Als weer en wind hun werk kunnen doen zullen de opliggende letters waarschijnlijk snel vervagen. Misschien een idee om de tekst met een heet ijzer te schroeien, dan houdt hij wat langer stand.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Zoiets aan elkaar kunnen vragen... dat is Vriendschap.
Sterkte met het verlies. Zijn rustplaats is een natuurbegraafplaats?

Als weer en wind hun werk kunnen doen zullen de opliggende letters waarschijnlijk snel vervagen. Misschien een idee om de tekst met een heet ijzer te schroeien, dan houdt hij wat langer stand.

Zoiets aan elkaar kunnen vragen... dat is Vriendschap.
Sterkte met het verlies. Zijn rustplaats is een natuurbegraafplaats?

Als weer en wind hun werk kunnen doen zullen de opliggende letters waarschijnlijk snel vervagen. Misschien een idee om de tekst met een heet ijzer te schroeien, dan houdt hij wat langer stand.
Kees van der Wal is jaren jachtopzichter op Schiermonnikoog geweest. Toen ze het huis hadden gekocht, planten ze een "familieboom", een walnotenboom. Een jaar geleden is deze boom omgewaaid.
Kees zou het mooi vinden om een stuk van de boom in zijn monument te verwerken. Aan mij de taak om dit voor elkaar te brengen.
Natuurlijk heel veel foto's gestuurd. Kees vond het prachtig.

Kees ligt begraven op het kerkhof te Schiermonnikoog.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.