Mooi dat er een Nederlands forum is voor houtbewerking. Rondhangen op het Woodcarving Illustrated Message Board is wel leuk, maar al die lui zitten wat ver weg..
Bij deze even voorstellen dus,
Mijn naam is Wouter, 27 en woon/werk in Groningen. Ben al vanaf mijn jeugd met hout in aanraking geweest op de jachtwerf van mijn vader. De laatste 5/6 jaar ben ik zelf serieus in de weer met hout.
Niet helemaal traditioneel, want mijn hoofdgereedschap bestaat uit kettingzaag en haakse slijper..
Na wat filmpjes op youtube ben ik geinspireerd geraakt, en ik had alle spullen al om heen op het werk. Stammen, werkruimte en kettingzagen. Na een simpele krokodil uit een stam Robinia kreeg ik de smaak te pakken en begon steeds complexere beelden te maken. Eerst de gebruikelijke dingen als arenden, uilen etc, maar de laatste jaren heb ik meer lol in functionele dingen als organisch gevormde meubels voor binnen en buiten zoals stoelen, tafels, banken, krukjes, schalen, wandelstokken etc. Zonder gebruik draaibank of (te veel) meten, bewerkt met mijn eigen kettingzaag en haakse slijper met freesschijven. Allemaal uit massief hout, en zo vaak mogelijk bijzonder spul als Taxus of hout met reactiegroei waar ik altijd op aas.. :?
Helaas ben ik mijn werkplaats kwijt, en zit te kliederen in mijn waardeloze schuurtje van 1x2m. Kettingzagen is er voorlopig dus niet meer bij, maar klein spul gaat nog wel lukken. Ruimte zoeken heeft nu mijn hoogste prioriteit.
Vraag en u zult weten..
Bij deze even voorstellen dus,
Mijn naam is Wouter, 27 en woon/werk in Groningen. Ben al vanaf mijn jeugd met hout in aanraking geweest op de jachtwerf van mijn vader. De laatste 5/6 jaar ben ik zelf serieus in de weer met hout.
Niet helemaal traditioneel, want mijn hoofdgereedschap bestaat uit kettingzaag en haakse slijper..
Helaas ben ik mijn werkplaats kwijt, en zit te kliederen in mijn waardeloze schuurtje van 1x2m. Kettingzagen is er voorlopig dus niet meer bij, maar klein spul gaat nog wel lukken. Ruimte zoeken heeft nu mijn hoogste prioriteit.
Vraag en u zult weten..