Goed zaagblad voor DeWalt tafelzaag

Dick63

Nieuw lid
6 jan 2024
4
0
Dordrecht
Ik heb onlangs een tafelzaag, DWE7485, aangeschaft en ik lees dat dit zaagblad het beste vervangen kan worden door een betere. Ik lees goede berichten over CMT. Ik ben beginner en heb eerder al wel een keer een veranda en een pergola gebouwd van Douglas. Daarbij heb ik een Festo zaag gebruikt van een kennis. Nu wil ik wat kleinere zaken gaan maken van teak en ook wel van multiplex. Dus moet er ook nauwkeuriger gezaagd worden. Ik zie heel veel verschillende zaagbladen maar wie kan mij helpen met wat tips?
 

Dick63

Nieuw lid
6 jan 2024
4
0
Dordrecht
Hier is al super veel over geschreven, dus gebruik de zoek functie even.
Je zal uitkomen bij Ecotools denk ik.
Dank voor je bericht. Ik had al even gezocht maar de meeste info betreft het grote broertje van de versie die ik heb. De diameter die ik zoek is 210 mm en daar kan ik weinig voor vinden. De omtrek snelheid en het aantal tanden zal toch wel verschillend zijn in vergelijking met een 250 mm zaagblad. Als ik zoek op 210 mm bij CMT dan zie ik weer er heel veel verschillende modellen.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
546
130
Ecotools bladen zijn prima, zeker om mee te beginnen.
210 met een asgat 30 is courant, om te schulpen een blad met 24 tanden en om af te korten en plaatmateriaal een met 48 tanden, eventueel 60 tanden voor heel fijn werk.
 

Dick63

Nieuw lid
6 jan 2024
4
0
Dordrecht
Ecotools bladen zijn prima, zeker om mee te beginnen.
210 met een asgat 30 is courant, om te schulpen een blad met 24 tanden en om af te korten en plaatmateriaal een met 48 tanden, eventueel 60 tanden voor heel fijn werk.
Bedankt, ik ga daar mee aan de slag. Ik heb een losse afkortzaag van DeWalt en zal dat blad ook eens bekijken.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Zie hier nog een recent topic met advies over (merken en types) zaagbladen.
Wel voor diameter 250mm, maar het idee blijft hetzelfde.