Gezocht: zaagtafel

MdeJongh

Actieve deelnemer
16 aug 2020
67
14
Beste forumleden!

Momenteel ben ik opzoek naar een degelijke zaagtafel. Na de duizendste keer een houten lat scheef op mijn huidige zaagtafel te hebben gezet (de zaag zit scheef in het blad) en 30x na meten is de spreekwoordelijke koek op.

Niet veel eisen behalve de kosten. Ongeveer 400,-. Indien dit budget toch nog te laag is (zie de reden van mijn eerdere miskoop) spaar ik even verder. Dus wacht ook jullie reactie af.

Idealiter omgeving West noord-brabant maar voor een mooi apparaat rijden we rustig wat langer.

Alvast bedankt!
 

JeroenVdW

Actieve deelnemer
5 mei 2021
45
47
Aarschot
www.hextree.be
Hey,

Ik heb om ongeveer dezelfde reden mijzelf een aantal weken geleden een Dewalt DWE7492 aangeschaft en moet zeggen dat ik er enorm content van ben. Echt zo'n zalig gevoel om met degelijk gereedschap te werken. De parallelgeleider die erbij zit werkt fantastisch, is ook echt parallel en kan je gemakkelijk en nauwkeurig bijstellen. Ik kan deze alleen maar aanraden. De DWE7492 zit wel wat boven je budget (rond de €650), maar je kan misschien voor de DWE7485 gaan als je met de iets kleinere machine kan leven, die is rond de €450.
 

Nales86

Nieuw lid
9 okt 2021
1
0
Borculo
www.timmernales.nl
Hallo,
Voor dat budget heb ik een Hikoki c10rjz maand of twee/drie geleden aangeschaft. Bijna gelijk aan de DeWalt, maar kost minder. Had mazzel met de aanschaf, was in een aanbieding €300. Fijn machientje, alleen de schuinte linksom is even wennen. Werk nu even ergens waar ze alleen DeWalt gebruiken en merk nada verschil vergeleken met mijn apparaat. En voor dit geld kwam de Hikoki ook met onderstel.
 

MdeJongh

Actieve deelnemer
16 aug 2020
67
14
Bedankt voor de tips! Zag ook die 2. Viel me alleen op dat de hioki plastic tandwielen had en de Dewalt metaal bijvoorbeeld. Maar dat daar het verschil ook wel ophoud. Wat het prijsverschil tussen de 2 wel erg groot maakt.
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
610
61
Flakkee
Ik ben van plan m’n dewalt zaagtafel weg te doen. Misschien heb je daar interesse in? Het is de dw745
 

DickK

Actieve deelnemer
15 aug 2012
87
10
Nieuwegein
Hoi,

Ik heb een Metabo Magnum TK1688 met verlenging, verbreding en roltafel te koop en onderstel
Die stond eerder voor € 800. Je mag hem hebben voor € 500.
Ik zou zeggen, kom even kijken in Nieuwegein.

Eerdere advertentie met foto's is NIET van 13 september maar van 20 juli (sorry).

Hartelijke groet, Dick
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joost79 en dirkvanbergen

JeroenVdW

Actieve deelnemer
5 mei 2021
45
47
Aarschot
www.hextree.be
Bedankt voor de tips! Zag ook die 2. Viel me alleen op dat de hioki plastic tandwielen had en de Dewalt metaal bijvoorbeeld. Maar dat daar het verschil ook wel ophoud. Wat het prijsverschil tussen de 2 wel erg groot maakt.
Dit soort dingen bepaalt ook wel voor een deel hoe lang de machine zal meegaan. Bij mijn vorige zaagtafel (7 jaar oud) is zowat elk plastieken onderdeel uiteindelijk afgebroken (hendel voor hoek in te stellen, hendel voor de hoogte, knop om dwarsgeleider vast te zetten, ...)
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
723
288
RegioRotterdam
Hoi,

Ik heb een Metabo Magnum TK1688 met verlenging, verbreding en roltafel te koop en onderstel
Die stond eerder voor € 800. Je mag hem hebben voor € 500.
Ik zou zeggen, kom even kijken in Nieuwegein.

Eerdere advertentie met foto's is NIET van 13 september maar van 20 juli (sorry).

Hartelijke groet, Dick
Bedoel je dit draadje?
De vorige verkoop is niet doorgegaan?
 
Laatst bewerkt:

DickK

Actieve deelnemer
15 aug 2012
87
10
Nieuwegein
Hoi Efvee,

Neen, die is wel verkocht. Ik had er twee ;-)
De andere die geen onderkast maar een onderstel heeft is er nog.
En die heeft geen plastic onderdelen die kapot kunnen.
Ouderwetse Duitse degelijkheid.
 

MdeJongh

Actieve deelnemer
16 aug 2020
67
14
Hoi,

Ik heb een Metabo Magnum TK1688 met verlenging, verbreding en roltafel te koop en onderstel
Die stond eerder voor € 800. Je mag hem hebben voor € 500.
Ik zou zeggen, kom even kijken in Nieuwegein.

Eerdere advertentie met foto's is NIET van 13 september maar van 20 juli (sorry).

Hartelijke groet, Dick
Komen we elkaar weer tegen? Heb je lintzaag hier namelijk ookal staan :). Stuur je een berichtje!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.