gezocht: o.a. vlak- vandiktebank

Guus2

Actieve deelnemer
23 apr 2021
75
26
Velp
Hallo allemaal,

In het kort: ik ben op zoek naar een degelijke vlak- vandiktebank. Het liefst een combi, en het liefst eentje op 220v voor hobbymatig gebruik.

In het lang: Mijn naam is Guus, ik ben 30 en heb zojuist een huis met redelijke schuur gekocht. Terwijl mijn vriendin in gedachte de woonkamer al aan het verven is, ben ik ondertussen op zoek naar wat meubilair voor de schuur waar ik hopelijk het houtbewerken eindelijk eens hobbymatig op kan zetten! Een zaagtafel (dewalt 7492) is onderweg, boormachine en kantenfrees had ik al. Hoewel ik best bedreven ben met een lasersnijder, heb ik gemerkt dat ik het vooral leuk vind om 'analoog' gebruikt hout een tweede leven te geven, bijvoorbeeld in de vorm van meubels voor ons nieuwe huis. Vandaar de vraag naar een vlak- vandiktebank. Ik heb de threads over de EB hc260 en vergelijkbare scheppach's gelezen. Zoiets klinkt me goed in de oren.

Hoewel ik het e.e.a. met de uitset mee kan nemen, ben ik ook nog op zoek naar tweedehands beitels en schaven. Op den duur lijkt het me ook aardig om een kolomboor aan te schaffen.

Alle tips en aanbiedingen zijn welkom!

Groeten,

Guus
 

JapserLL

Nieuw lid
17 dec 2020
17
18
Hai Guus!
Dat lange verhaal lijkt behoorlijk op het mijne en zal het daarom niet herhalen.

Zit dus op het zelfde punt als jij en heb ook heel wat topics hierover gelezen intussen.
Op marktplaats komen regelmatig aangeboden vlak en vandiktebanken langs, het lijken in dat opzicht ook wel behoorlijke populaire machines om aan te bieden.
Wat ik als lastig ervaar is in te schatten wat een redelijke prijs is voor wat aangeboden wordt, los van de staat van de machine natuurlijk. Afgelopen dagen kwam er bijvoorbeeld een Scheppach HM2 voorbij voor 275 en nu staat er een voor 500, m.i. vergelijkbare machines. Vind zelf een verschil van 200 wel groot en mogelijk dat de werkelijke waarde in het midden ligt?

Ik ga dit draadje dus even goed in de gaten houden. Misschien dat iemand hier op kan reageren met wat hij of zij zou betalen voor een HM2 of een EB hc260.

En als tip voor de 2de hands schaven altijd je vrienden helpen met verhuizen en goed in de gaten houden wat er van zolder en uit de schuur komt. Of een jaar wachten op Koningsdag en de vrij markten, man wat heb ik dat gemist vandaag (scheelde wel weer vroeg opstaan ;) ).
 
  • Leuk
Waarderingen: Guus2

Peter Brandhout

Nieuw lid
15 apr 2021
2
0
Doornenburg
Hallo Guus, ik ben ook nieuw hier. Veel gelezen maar nog niets gepost. In deze coronatijd wat serieuzer bezig met houtbewerking. Heb een HBM 12 inch vlak- en vandiktebank in de aanbieding. Heb deze in 2019 gekocht maar besloten te upgraden naar een Hammer A3.
Als je interesse hebt hoor ik het wel. Groeten, Peter
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Dag Guus

Ik stop er mee dus ik heb oa een HBM 10 inch vlak- van diktebank te koop 220 v op een onderstel op wieltjes.
Over te nemen voor 150 euro, lage prijs want moet even nagekeken worden want hij wordt na een kwartiertje flink warm in de tandwielkast.
Zitten nog prima beitels in en komt met beschermkap en duwstok
Eventueel nieuwe beitels voor 15 euro erbij en afstelgereedschap voor beitels 20 euro
Kijk voor foto's bij m'n adv (wegens stoppen gereedschap te koop)
mailen prima en bellen kan ook bij interesse 075 7851213

Groeten Willem
 

JagerGuus

Actieve deelnemer
2 nov 2020
88
48
Utrecht
Hallo (andere) Guus,

In mijn advertentie heb ik een scheppach hm1 in de aanbieding. Voor 345 mag je hem van mij overnemen. Kijk in mijn topic voor meer informatie.

Groet,
Guus
 
  • Leuk
Waarderingen: Alexanders1979

Guus2

Actieve deelnemer
23 apr 2021
75
26
Velp
Ha allemaal,

Dank voor jullie berichten. Ik heb verschillende reviews gelezen en vooralsnog ben ik op zoek naar een wat grotere vlak vandiktebank. De scheppach komt op zich wel in de buurt. Deze maand ga ik verhuizen, dus ik moet even prioriteiten stellen, maar wel goed om te weten wat er allemaal tweede hands verkrijgbaar is en tegen welke prijs. Ik ben ook enigszins afhankelijk van de eventuele mogelijkheid om een 400v aansluiting in de schuur te krijgen.

Fijn dat jullie meedenken en ik neem nog contact op. Natuurlijk heb ik er begrip voor wanneer jullie voor die tijd je apparaten al verkocht hebben.
 

Batavus

Actieve deelnemer
29 dec 2019
196
186
Driebergen Rijsenburg
Hi Guus, mocht 400V geen probleem zijn dan heb ik een stabiele gietijeren midddenformaatje te koop wat misschien leuk is voor je. Zo’n degelijk groen gietijzeren ding. Zie mijn advertentie op t forum marktplein of op marktplaats (zoek: “Sicar 1500”). Groeten! Batavus.



allemaal,

Dank voor jullie berichten. Ik heb verschillende reviews gelezen en vooralsnog ben ik op zoek naar een wat grotere vlak vandiktebank. De scheppach
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.