[gezocht] mft clamping set

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Kijk zeker de vergelijkende filmpjes op YT, er zijn toch een paar kritieke verschillen die mij van de koop van een imitatie hebben doen afzien.
 

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
74
45
Ik heb zowel die "Low-Profile Stops" als die "MFT-SP Fixed Clamps" en die werken zo goed als de originele. Geen idee van de rest nooit gebruikt.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.767
738
Enschede, Twente
Die set was maar tijdelijk, zoals je weet. Wat je kunt doen is de onderdelen los scoren. Klemmen zijn van Festool. De vlakke aanslagen (Low Profile Stops) en de dogs zijn van Veritas.
Dan mis je nog twee losse 8mm knoppen en de Systainer. Die zijn ook te vinden bij Festool of (wb de Systainer) Tanos.
 

akatar

Actieve deelnemer
18 jan 2015
46
5
Klopt, het was een tijdelijke set. Deze ging uiteindelijk voor 269 weg.
Als ik de losse onderdelen optel, kom ik hier ruim overheen.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.767
738
Enschede, Twente
@akatar Ik zag vanmiddag dat Rutlands een 'eigen' versie van de klemmen verkoopt, die in elk geval veel goedkoper zijn dan die van Festool (of Walko).
Als alternatief voor de vlakke aanslagen kun je die van UJK (via Axminster) overwegen.

Maar als je echt de hele set van Festool wil, ben ik bang dat je flink moet zoeken — misschien dat die in Canada of de VS nog te vinden is. Wordt met import enzo een dure grap.
 

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Toevallig heb ik er vorige maand eentje op marktplaats gescoord. Af en toe wordt er eentje te koop aangeboden. Heb meerdere keren net achter het net gevist.
 
  • Leuk
Waarderingen: akatar

akatar

Actieve deelnemer
18 jan 2015
46
5
Dank je voor de tip, helaas is deze gebruikt. 300 euro voor een nieuwe is een "no brainer" maar voor een gebruikte vind ik dit teveel.

bv, ik ben in de markt voor een festool of1400 en wacht rustig tot deze weer op voorraad komt, er kwam 1 voorbij op marktplaats, bijna 500 euro zgan. even mailen leerde mij dat de frees 12 jaar oud is, dan betaal ik liever 125-150 euro meer voor een nieuwe.

Misschien denkt niet iedereen zo, maar ik dus wel
 

studiodara

Actieve deelnemer
7 jun 2015
146
30
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: akatar

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.