.Gezocht: Inca Major (opgeknapt)

peter_tob

Actieve deelnemer
14 feb 2022
28
26
Gent, België
Hoi Inca- en houtliefhebbers,

ik ben op zoek naar een opgeknapte Inca Major tafelzaag, 230V. En als mijn droom helemaal wordt ingevuld dan zelfs graag met een vrij volledig pakket aan basisaccesoires (langsgeleider, fijngeleider, afkortgeleider, afkortaanslag, slingerschijfset, ..).

Er staan verschillende inca major zaagmachines te koop op tweehandssites. Ik kijk al een tijdje dagelijks. Meerdere keren zelfs. Echter hoewel ik graag met hout werk is metaal niet echt mijn ding. Zo hoop ik om de stap van een oude machine te kopen en deze op te knappen en te reviseren over te slagen.

Is er iemand met een passie voor Inca die toevallig een opgeknapte machine heeft staan en deze wil verkopen?

#opgoedgeluk

peter_tob

Actieve deelnemer
14 feb 2022
28
26
Gent, België
Weet alleen niet of het de major is. En het is niet naast de deur.
Merci voor je voorstel. Het lastige met zulke machine is dat ik niet kan inschatten in welke staat die machine is. Zelfs niet als ik ernaast zou staan. Daarom de zoektocht naar een opgeknapte versie.

peter_tob

Actieve deelnemer
14 feb 2022
28
26
Gent, België
Ik heb deze hier nog (ietwat gedemonteerd) staan, kun je prima mee zagen en ook langgatboor inrichting zit erbij. De tafel verbreding is erg handig. Mocht het iets voor jou zijn

Te koop: Inca Major zaagtafel
Deze had ik inderdaad al opgemerkt. Bedankt om te delen. Mooie machine, maar ook nog werk aan als ik het goed begrijp. Ik zoek echt een machine die helemaal gereviseerd is en klaar voor gebruik.

ikbeneyal

Actieve deelnemer
18 jan 2023
46
19
Gilze (NB)
Deze had ik inderdaad al opgemerkt. Bedankt om te delen. Mooie machine, maar ook nog werk aan als ik het goed begrijp. Ik zoek echt een machine die helemaal gereviseerd is en klaar voor gebruik.
Geen probleem. Ik weet niet wat je ermee wil (gaan) maken maar deze machines zijn (vind ik zelf) niet zo ingewikkeld, dus misschien heb je niet perse "helemaal gereviseerd" nodig, als hij netjes loopt en goed werkt?
Waarom specifiek een Inca Major?

Dit is ook een mooie machine die nu te koop staat: Te koop Robland x31/lx310 (4pk) + HBM200 profi stofafzuiging
Maakt mij verder niet uit, maar just fyi, dit is wel een andere prijs klasse dan een Inca, en ook niet 230V zoals TS zoekt.

Robberdebop

Nieuw lid
25 sep 2013
17
10
Waarom specifiek een Inca Major?

Dit is ook een mooie machine die nu te koop staat: Te koop Robland x31/lx310 (4pk) + HBM200 profi stofafzuiging

Ik heb bij paul in Leusden een Inca zaagtafel gekocht. Hij reviseert die machines. Je kan hem vinden op marktplaats. Adverteert nu met onderdelen, maar als je hem een bericht stuurt (heb ik destijds ook gedaan) kan hij je helpen.

Succes! Vriendelijke groet, Rob

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en peter_tob

Ruben houtklusser

Bezig met hout
6 jul 2020
626
973
Zuid West Drenthe
Merci voor je voorstel. Het lastige met zulke machine is dat ik niet kan inschatten in welke staat die machine is. Zelfs niet als ik ernaast zou staan. Daarom de zoektocht naar een opgeknapte versie.
Mijn ervaring is dat 'opgeknapt' niets zegt.
Een aan de buitenkant opgeknapte machine kan van binnen in slechtere staat zijn dan een veroeste versie die al eeuwen ergens in de schuur heeft gestaan.

• Geweldig
Waarderingen: ZotVanHout

Robberdebop

Nieuw lid
25 sep 2013
17
10
Ik heb bij Henk in Leusden een Inca zaagtafel gekocht. Hij reviseert die machines. Je kan hem vinden op marktplaats. Adverteert nu met onderdelen, maar als je hem een bericht stuurt (heb ik destijds ook gedaan) kan hij je helpen.

Succes! Vriendelijke groet, Rob
Raad je echt aan om contact met hem op te nemen. Hij heeft veel meer staan dan alleen op marktplaats. Mijn machine stond ook niet op marktplaats. Had hem bevraagd en hij heeft het geregeld. Super machine! Kan latjes zagen met een dikte van 0,8 mm (!) en een breedte van 5 mm. Evenzogoed eikenhout balk zagen van 40 mm.

Robberdebop

Nieuw lid
25 sep 2013
17
10
Een aan de buitenkant opgeknapte machine kan van binnen in slechtere staat zijn dan een veroeste versie die al eeuwen ergens in de schuur heeft gestaan.
Nou ja. Hij heeft mij dus formidabel geholpen. Machine is in Nieuwstraat terug gebracht.

NB heb totaal geen belangen hierin hoor

peter_tob

Actieve deelnemer
14 feb 2022
28
26
Gent, België
Klopt helemaal! Daarom dat ik de vraag hier post. Ergens vanuit het vertrouwen in de expertise van deze community. Ik zoek m.a.w. iemand met kennis over Inca en die met integriteit opknapt.

peter_tob

Actieve deelnemer
14 feb 2022
28
26
Gent, België
Raad je echt aan om contact met hem op te nemen. Hij heeft veel meer staan dan alleen op marktplaats. Mijn machine stond ook niet op marktplaats. Had hem bevraagd en hij heeft het geregeld. Super machine! Kan latjes zagen met een dikte van 0,8 mm (!) en een breedte van 5 mm. Evenzogoed eikenhout balk zagen van 40 mm.
Bedankt voor je tip, Rob! 🙏 Ik zal contact nemen met Henk.

Ruben houtklusser

Bezig met hout
6 jul 2020
626
973
Zuid West Drenthe

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.