Gezocht iemand met kantenlijmmachine (Oost-gelre of omstreken)

Woppie

Nieuw lid
29 sep 2024
5
0
Ruurlo
Hallo,

Ik wil binnenkort een aantal kasten maken van gemelamineerd spaanplaat, hierbij wil ik de platen rondom (laten) afwerken met ABS kantenband alleen heb ik zelf weinig zin om dat allemaal handmatig aan te brengen.
Mijn vraag is dus of er iemand in de gemeente Oost-gelre (of in de buurt van) woont met een kantenlijmmachine die dit voor mij zou kunnen en willen doen tegen betaling?

Met vriendelijke groet,

Mark

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.351
2.624
Klein-Brabant, Vlaanderen
welkom onder ons !

ambitie mag nooit ingetoomd worden
je organiseert het dus best zoals jouw hart klopt

zelf ben ik van het zelf afkanten afgestapt
te omslachtig
bij een goed uitgeruste houtboer kan je alles direct op maat laten zagen + afkanten
thuis en elders geen onnodig gedoe meer

als die gelamineerde plaat wit is, en je zelf op maat kan zagen, kan je afgekante meubelplaat kopen

weinig hobbyisten of kleine beroeps hebben een afkanter staan
de grote jongens verkiezen dat je de platen bij hen koopt . . .

Laatst bewerkt:

Woppie

Nieuw lid
29 sep 2024
5
0
Ruurlo
Dat is ook de reden dat ik het liever niet zelf wil doen (te omslachtig), maar ik vind het nog al snel in de papieren lopen om alle platen te laten zagen en af te kanten door een bedrijf.
Dus ik had mij voorgenomen om de platen zelf op maat te zagen en af te kanten, ik heb thuis een zaagtafel dus het op maat zagen is het probleem niet maar het afkanten wel.

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
381
126
Enschede
Die paar zaagsnedes mogen het geld toch niet zijn op het totaal? Dan zit de prijs hem vooral in het afkanten. Ik hoop voor je dat iemand hier zijn service aanbied (voor weining), maar ik ben toch bang dat je al snel naar de "kant en klaar" prijzen moet gaan kijken.

Woppie

Nieuw lid
29 sep 2024
5
0
Ruurlo
Blijkbaar dus wel, ik heb een bedrijf gevonden met zaagservice, als ik daar een complete plaat koop zonder bewerkingen kost dit mij 135,- (2800x2100x18mm) laat ik deze plaat opzagen in 4 panelen van 2000x600mm kost alleen het zagen mij al 146,- als ik deze panelen rondom met kantenband wil afwerken kost dit nog eens 110,- extra al met al aardig prijzig dus (zijn allemaal netto prijzen).
En aangezien ik meerdere platen nodig heb loopt de prijs aardig op.
Maar ik hoor het graag als jullie andere suggesties hebben of bedrijven waar je goede ervaringen mee hebt...

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.