Gezocht: hout voor oplatten schaaldelen

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Binnen twee weken ga ik een 10-tal stammen eik/iep/linde laten verzagen, en heb ik een vrij grote hoeveelheid latten nodig om alle delen op te latten.

Aangezien het 250 a 300 euro zou kosten aan ruw vuren uit de bouwmarkt, had ik graag via deze weg gepolst of er toevallig niemand is die een hele hoeveelheid latten heeft liggen die hij/zij wilt omruilen voor geld. Liefst van al omgeving Belgisch Limburg, al snap ik dat die kans eerder klein is.

Ik hoor het wel!

3lba3uuzgy561.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: starf en ZotVanHout

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Ik loop hier in de buurt regelmatig langs de houthandel. Daar staat regelmatig een palox vol met van die latten en laad dan mijn wagen vol. Heb ze dan niet altijd direct nodig maar wel steeds op voorraad.
Ik wil de volgende dagen wel voor jou kijken.
Ik heb er voorlopig voldoende
 
  • Leuk
Waarderingen: vanboomtotbeeld

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.763
981
Omgeving Eindhoven
Hier doe ik dat ook vaak zo. Bij de handel waar mijn vader vlak bij woont, hebben ze altijd een stapel liggen die ik zo mee kan nemen als kachelhout. En de goede latten zoek ik er vervolgens uit om te gebruiken, de rest wordt aanmaakhout voor de kachel. Maar dat is niet in de regio waar jij zoekt helaas.
Maar heeft de zagerij waar je de stammen laat verzagen geen afvalhout liggen waar je ze uit kan halen?
En anders inderdaad even over het industrieterrein rijden, bij handels in bouwmaterialen (stenen etc) hebben ze vaak pallets die de container in gaan en die je zo mee kan nemen. Wel even leren slopen en verzagen met een ouder blad ivm de kans dat er toch ergens een verborgen spijker zit, of steengruis.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.