Gezocht: handschaaf Stanley Bailey 4

Feiertag

Nieuw lid
30 nov 2018
12
2
Hallo allemaal,

Ik zoek een handschaaf en hoop stiekem dat het mijn schaafmaat voor het leven zal gaan worden.

Sinds anderhalf jaar ben ik begonnen met mijn eigen meubels maken en is mijn interesse in hout(bewerking) snel gestegen. Tot nu toe heb ik meerdere meubel(tjes)/planken etc. gemaakt voor in huis en heb ik sinds een tijdje een zolderkamer ter berschikking. Ik weet nog niet precies welke kant mijn houtinteresse opgaat, maar ik merk nu al dat ik nóg meer voldoening haal uit handwerk dan uit machinaal werk (nog steeds erg tof:)). Nu wilde ik net voor alle corona-perikelen een cursus houtbewerking gaan doen, waarin ook het thema schaven (en slijpen/wetten etc.) behandeld zou worden. De cursus zal even op zich laten wachten, maar ik wil graag zelf vast wat starten/rommelen met een handschaaf.

Ik weet er nog lang niet genoeg van af, maar ik geloof dat ik zoek naar een Stanley Bailey no4 met vlakke zool, het liefst van voor 1970 en in ieder geval met een houten handvat. Ook zou het fijn zijn als ik 'm (nagenoeg) gelijk zou kunnen gebruiken (qua vlakheid/scherpte etc.). Ik heb al veel leuke zoekuren op marktplaats, maar ik wil het ook graag via deze weg proberen.

Ik hoor het graag,
Groet, Daan
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo Daan
Waar woon je ongeveer in het land
Mischien is er iemand in de buurt die een schaaf heeft en je misschien alvast wat kan bij leren over het slijpen en wetten
 

Feiertag

Nieuw lid
30 nov 2018
12
2
Ah ja, goeie, ik woon in Utrecht. Ik zou inderdaad graag het slijpen, wetten en eigenlijk zelfs het schaven uberhaupt willen leren van iemand in persoon, alleen is dat nu misschien wat lastiger geworden met Corona. Gelukkig kan Paul Sellers me alvast een boel laten zien op afstand
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.